22 veljače 2011

Ask The Computer Lady 12

The Dollar Stretcher presents
Ask The Computer Lady

Volume 10 Issue #44
November 1, 2007

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Registered: Library of Congress, Washington DC - ISSN: 1525-6332
Written by Elizabeth Boston, http://askTCL.com
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

U ovom broju...



1. Uvod
2. Ventilator uključen na računalo
3. Kopiranje sustava ili arhiviranje
4. Trik za Vista Menu Bar
5. Prikvačite na Start Menu
6. Komentari


Pozdrav,

Dobrodošli u novo izdanje "Ask The Computer Lady"!

Drago mi je što od ovog tjedna mogu pisati sa moga novog laptopa sa Vista Home Premium. Naručila sam ga online da bih ga mogla urediti prema svojim potrebama. Odlučila sam da mora imati RAM-a što je više moguće, 4 GB, a to čini veliku razliku u radu računala. Sada je mnogo brži od drugog Vista računala sa samo 2 GB RAM-a.

Nekoliko vas pisalo mi je sa pitanjem kako ukloniti radnu traku sa radne površine, i kako vratiti izgubljene ikone sa radne površine.

Da bi ikone postale vidljive na radnoj površini, samo ponovite koreke koje ste koristili da biste ih sakrili. Desni klin mišem na praznom dijelu radne površine, u Windows XP, kliknite na "Arrange icons by" zatim na "Show Desktop icons". U Visti, kliknite na "View" i zatim na "Show Desktop Icons".

Za isključivanje radne trake, samo desno kliknite na traku, kliknite na "Toolbars" u padajućem izborniku i zatim na "Desktop"

Želim vam odličan tjedan,
Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Ask The Computer Lady
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(2)

Draga Computer Lady,

Možete li mi, molim vas, objasniti kako da pokrenem ventilator mog računala da radi. Inače radi neko vrijeme, zatim se zaustavi, ali nikada do sada to nije trajalo ovako dugo. Prije nekoliko dana moji unuci su se igrali na računalu, jesu li možda oni nešto uzrokovali?

Carol

Draga Carol,

Moderna računala imaju senzore temperature priključene za unutrašnje ventilatore koji pojačavaju njihov rad kad se temperatura povisi.

Ono što čujete na računalu jest rad ventilatora koji se ubrzava kako se temperatura povećava. To je totalno normalno, ne morate se zabrinjavati.

Sumnjam da su vam unuci nešto uzrokovali, ali provjerite da nisu slučajno ostavili kakv papir na površini ili u blizini ventilatora. Također, ako ventilator ima vratašca koja ste nekim slučajem blokirali, to može povisiti temperaturu računala.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ (3)

Draga Computer Lady,

Koristim Windows XP i uvijek sam spremala podatke na CD. Nedavno sam kupila USB flash drive od 2 GB koji želim koristiti za spremanje kopija poataka, ali prodavač mi je rekao da su oni zapravo namijenjeni prenošenju podataka, a ne za arhiviranje, te da je bolje da se vratim CD-ima ili da nabavim vanjski hard disk koji je za mene trenutno preskup.

Koju metodu spremanja podataka biste mi vi preporučili i jesu li svi flash driveovi jednaki ili ne? Hvala vam za odličan posao kojim pomažete ljudima.

Ann


Draga Ann,

Dio zbunjenosti ovdje jest razlika između kreiranja kopije sustava i arhiviranja podataka. CD-i i DVD-i su najbolji za arhiviranje podataka, ali neki veći medij bio bi odličan za kreiranje kopije sustava. Koja je razlika?

Kada arhivirate podatke, stavljate ih na policu (ili neko drugo sigurno mjesto) za dugotrajno čuvanje. Ne pravite tada promjene podacima, i tada ih možete ili ne morate kopirati na računalu. U ovom slučaju, treba vam stabilni medij sa dugim rokom trajanja koji nije podložan utjecajima okoliša kao što su vlaga i magnetizam. Budući da su CD-i i DVD-i zapravo optički mediji, na njih ne utječe magnetičko polje i vlaga. Možete ih prebrisati vlažnom krpicom i bit će kao novi. Mnogi CD-i i DVD-i imaju na etiketi natpis da traju do 100 godina.

Kada radite back-up podataka, zapravo pravite drugu kopiju datoteka koje se nalaze u vašem računalu u slučaju iznenadnog brisanja, ili kvara na originalnoj datoteci. Mnogi ljudi rade redovito back-up na svoj USB flash drive, koji je odličan jer se njega može stalno brisati i pisati. Ako su vam to važni poslovni podaci, ne bih ih željela spremiti samo na jedan USB flash drive, već bih investirala u najmanje 3 flash drivea i na njima izmjenjivala back-up. Možda je najbolje tako koristiti jedan ponedjeljkom, drugi srijedom, a treći petkom. Također, možete dodatno svoje datoteke arhivirati na CD ili DVD nekoliko puta godišnje.

Napraviti back-up na USB flash drive je brže i jednostavnije nego pržiti na CD ili DVD, a sve dok ih redovito koristitite radit će odlično. Ne rade dobro ako stoje duže vrijeme na polici, a može ih oštetiti vlaga ili magnetsko polje.

Svi flash driveovi koje sam ja koristila bili su isti. Nekoliko ljudi me je već pitalo zašto određene vrste proizvođača USB-a ne rade na Visti, ali ja nisam imala problema niti sa jednom vrstom USB-a od njih 6 koje koristim.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~Zaštitite svoje računalo od virusa!
Downloadajte 30-dnevni besplatni pokus AVG-a na:
http://tinyurl.com/87zj4
AVG čuva moje računalo bez virusa već 6 godina!
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(4)

Brzi savjet za Vistu!

Evo kratkog savjeta koji sam naučila prošlog tjedna, a uzbuđena sam što ga mogu podijeliti sa vama!

U većini Vista programa, traka izbornika nije vidljiva. Znate, ona traka na kojoj poše File, Edit, View, Tools, itd... Smatram da je nedostatak te trake vrlo frustrirajuće, jer uvijek mijenjam postavke koristeći te izbornike.

Ako radite u propzoru Vista i trebate napraviti izmjenu pomoću izbornika, možete ga učiniti privremeno vidljivim klikanjem na tipku "Alt" na tipkovnici!

Ako koristite Vistu, pokušajte ovo...

1. Otvorite prozor klikanjem na "Start" , zatim kliknite na "Documents" sa desne strane izbornika Start.

2. Otvorit će se prozor sa dokumentima. Ni ovdje se ne pojavljuje traka izbornika.

3. Sada pritisnite tipku "Alt" na tipkovnici, samo jednom. Pojavit će se izbornik blizu vrha prozora. Ostat će vidljiv sve dok ga koristite ili dok opet kliknete na "Alt".

Ne mogu vam ni opisati koliko mi je ovaj mali trik uštedio vremena!

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ (5)

Evo nekih savjeta koji rade i za XP i za Vistu

Ako imate program koji koristite redovito, ali morate ga tražiti u izborniku Start svaki put kad ga želite koristiti, evo kako ćete si olakšati posao.

Kliknite na "Start", zatim na "All Programs" i nađite program koji vam treba.

Umjesto klikanja na program da se pokrene, desno kliknite na naziv programa i u izborniku koji se pojavi odaberite "Pin to Start Menu". To će postaviti vaš program na vrh izbornika sa lijeve strane.

Želite li to još jednostavnije? Za ovo vam ne treba niti miš.

1. Pritisnite tipku Windows na tipkovnici. (Ona ima nacrstan mali znak tvrtke Microsoft, i nalazi se između tipki "Ctrl" i "Alt"). To će otvoriti izbornik Start

2. Sada koristite strelicu dolje da izaberete program koji želite koristiti.

3. Kada označite naziv programa, pritisnite Enter da ga pokrenete.

U XP, možete doći do popisa sa desne strane izbornika Start korištenjem desne strelice.

U Visti, na desnu stranu prelazite tipkom "Tab".

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(6) LIJEPI KOMENTARI OVOG TJEDNA:
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

Moje ime je: Tim
Ja sam iz: Vancouver, BC
Moja poruka: Nakon mnogih (previše!) godina sa Norton AntiVirus, promijenio sam ga u AVG kada sam to pročitao u vašem newsletteru. Ne mogu vjerovati koliko brže mi računalo radi, a i pronašao je mnoge smetenje koje je Norton propustio. Ponovo vam hvala što ste proširili vijest o ovome. Sviđa mi se koliko toga mogu naučiti od vas!
AVG možete skinuti na: http://tinyurl.com/87zj4

Moje ime je: Mary Anna
Moja poruka: Odličan savjet kako postaviti "Desktop Toolbar", hvala.

Komentare možete slati na:

http://www.asktcl.com/guestbook

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

Elizabeth Boston je vlasnica trgovine računalima, servisa i konzultantskog posla u North Berwicku, Maine. Ako imate bilo koje pitanje vezano uz računala, možete kontaktirati Elizabeth putem e-maila na questions@askTCL.com

Ako imate problem sa pretplatom ili ukidanjem pretplate pošaljite email na admin@stretcher.com i ljudsko biće pomoći će vam riješiti i taj problem.

Informacije o sponzorima dostupne su na
mailto:marketing@stretcher.com

Izdavač:

The Dollar Stretcher Inc.
gary@stretcher.com