01 veljače 2011

Ask The Computer Lady 7

The Dollar Stretcher presents
Ask The Computer Lady

Volume 10 Issue #39
September 27, 2007

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Registered: Library of Congress, Washington DC - ISSN: 1525-6332
Written by Elizabeth Boston, http://askTCL.com
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

U ovom broju...

1. Uvod
2. Napravite popis Vista kontakta prema prezimenu
3. Isključi > Simboli u Windows Mail
4. Spremite Email poruke iz Outlook Express.
5. Što treba isključiti tijekom oluje
6. Vaši komentari


Pozdrav,

Dobro došli u novo izdanje Ask The Computer Lady!

Pomalo je pretoplo ovdje u Maineu za kraj rujna. Jučer je bilo gotovo 36 °, a jutros su se pojavile neke naznake oluje (morala sam isključiti računalo iz struje na nekoliko sati) sa 94% vlažnosti! Ne mogu dočekati neko razumnije vremensko stanje.

Ovog tjedna odgovorit ću na neka pitanja o operativnom sustavu Vista. Mnogi od vas raspituju se za Windows Mail, zamjenu za Outlook Express, a ja sam tražila kroz razne programe kako bih vam mogla odgovoriti.

Ono što nisam našla, jest odgovor na ovo pitanje: "Može li se popis kontakta složiti u lokalne mape kao što je u operativnom sustavu XP imao program Outlook express?"

Ako itko od vas zna kako to postići, voljela bih da mi se javite.

Želim vam odličan tjedan,
Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Ask The Computer Lady
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(2)

Draga Computer Lady,

Mnogo zahvala za vašu velikodnušnu pomoć svima nama. Vi ste nacionalno blago.

Nedavno sam kupio novo računalo sa sustavom Vista. Na starom računalu, sa sustavom Windows XP, koristio sam Outlook Express i svi kontakti bili su mi složeni abecednim redom prema prezimenu. U Vistinom programu Windows mail kontakti su složeni abecednim redom prema imenu, a praktički je nemoguće pronaći kako da ih složim prema prezimenu.

Postoji li uopće način kako se popis može prebaciti na listanje po prezimenima?

Hvala vam za pruženu pomoć.
John in Hertford, NC.


Dragi Johne,

Postoje 2 načina kako da složite kontakte prema prezimenu. Počnimo sa onim koji će biti najučinkovitiji za program.

U programu gdje upisujete konakte oni se slažu prema imenu osobe. Kada upišete novi kontakt, program automatski prebaci popis tako da postavi osobu na IME I PREZIME.

Ovu opciju jednostavno možete promijeniti ako otvorite novi popis kontakta klikanjem na strelicu dolje u izborniku "Full Name", a zatim klikanjem na opciju gdje piše da se složi prema prezimenu, a zatim da se zarezom odvoji ime osobe.

To je jednostavnije rješenje, ali morat ćete ponoviti proces za svako ime na vašem popisu. Ako ih imate povelik broj odvojite dovoljno slobodnog vremena, jer će to trajati prilično dugo.

Druga opcija je dodavanje kolumne za upis prezimena kontakta na listi, a onda slaganje popisa prema toj kolumni. Iako je ovo jednostavnije ako imate zaista mnogo kontakta, mnogo je teže podnijeti za program, jer pojedinačni kontakti upisani su u popis prema punim imenima, pa ćete ih morati preslagivati svaki put kada želite poslati poruku.

Evo kako se ovo postavlja.

1. Otvorite popis kontakta i kliknite desnom stranom miša na prazno mjesto u otvorenom prozoru. Pojavit će se padajući izbornik opcija, pa kliknite na "Sort By" i zatim opet na dno gdje piše "More..."

2. Otvara se novi prozor imenom "Choose Details" sa popisom detalja, zato kliknite na "Last Name" i označite to kvačicom.

3. Kada je kvačica postavljena ispred "Last Name" kliknite na riječ da ju označite (prezime svake osobe pojedinačno), zatim kliknite na "Move Up" sa desne strane dok se "Last Name" ne pojavi na vrhu liste etalja.

4. Kliknite "OK" u prozoru Details da spremite postavke.

5. Sad ste opet u prozoru Contacts, pa ćete vidjeti da vam je kolumna lijevo sada nazvana "Last Name". Kliknite na početak kolumne kako biste sve sortirali prema prezimenima.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(3)

Draga Computer Lady,

Može li se promijeniti postavka emaila, tako da kada šaljem poruku ili odgovor ne pojavljuju se svi oni znakovi ">" u adresi osobe kojoj šaljem?

Kako se to mijenja u operativnom sustavu Vista?

Bob


U Windows Mail, moguće je isklučiti te oznake kada šaljete odgovor na neku poruku, ali tu je postavku zaista teško naći. Evo kako

1. Otvorite Windows Mail na Vista računalu.

2. U izborniku na vrhu prozora kliknite na "Tools" i zatim na "Options".

3. U prozoru the Options, kliknite na karticu "Send".

4. Na kartici Send u prozoru Options, nađite odjeljak "Mail Sending Format" i kliknite gdje piše "Plain Text Settings..."

5. Otvorit će se novi prozor Plain Text Settings. Na samom dnu tog prozora kliknite da se ukloni kvačica ispred postavke na kojoj piše "Zamijeni originalni tekst sa '>' kada odgovara na poruku."

6. Kliknite "OK" u prozoru Plain Text Settings, zatim opet OK u prozoru Options kako bi spremili nove postavke.

Sada se vaš tekst više neće zamijenjivati sa tim znakovima dok odgovarate na dobivenu poruku.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Zaštitite svoje računalo od virusa!
Downloadajte probnu 30-dnevnu verziju programa AVG na:
http://tinyurl.com/87zj4
AVG čuva moje računalo od virusa već 6 godina!
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(4)

Draga Computer Lady,

Zaista uživam u vašem časopisu, pa svaki broj proslijedim prijateljima i obitelji. Mnoštvo toga naučila sam samo čitajući vaše savjete.

Želim znati postoji li način da prebacim sve svoje e-mailove u neku mapu izvan Outlook Express. Tako da ih mogu spržiti na CD za kasniju upotrebu.

Hvala iz Iowe, Mel


Draga Mel,

Postoji nekoliko načina kako možete spremiti Outlook Express e-mailove izvan programa za kasniju upotrebu.

Ako ih želite spremiti svaku posebno, jednostavno otvorite poruku, kliknite na "File" i zatim na "Save As".

Tada će se otvoriti prozor koji vam predlaže mjesto gdje možete spremiti svoj e-mail, pa samo odaberite mapu u koju želite spremiti poruku, i kliknite na "Save" sa donje desne strane prozora.

Akjo želite spremiti veći broj poruka odjednom, treba vam brži način.

Prvo, otvorite prozor Outlook Express, i povucite ga na jednu stranu ekrana, zatim otvorite "My Documents" prozor ili neku drugu mapu koju ste kreirali za mail, ili sada kreirajte mapu za spremanje poruka.

Namjestite prozore da ih možete vidjeti oba istovremeno, ili jednostavno kliknite desnom stranom miša na prazno mjesto u traci na dnu ekrana i potvrdite na "Tile Windows Vertically". Sada će vam svaki prozor zauzimati po pola ekrana.

U prozoru Outlook Express, označite nekoliko e-mailova koje želite spremiti, zatim držite tipku "Shift" na tipkovnici i kliknite na donju poruku. Ako imate više stotina poruka u sandučiću, možda je bolje da radite sa 10 do 20 poruka odjednom.

Jednom kad ste označili sve poruke, kliknite na jednu od njih i držeći lijevo dugme miša povucite te poruke u mapu u kojoj ih želite spremiti. Kada pustite dugme miša, OE će automatski napraviti kopiju svake poruke u mapi u koju ste ih ubacili.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(5)

Draga Computer Lady,

ODLIČAN časopis. Zaista se divno razumijete u sve i znate kako najjasnije objasniti to nama početnicima. Nastavite sa tako dobrim poslom.

Spomenuli ste da ste prije nekoliko dana isključili računalo zbog dolaska oluje.

Jeste li tada isključili i telefonsku liniju ili kablovsku?

Rečeno mi je da se računalima može dogoditi više štete kroz linije telefona ili kablovske nego kroz liniju struje.
Nisam provjerio ovu izjavu, ali znam da munja ide 'linijom manjeg otpora' – kao i svaki električni spoj – zato mi se čini da ima logike isključiti SVE što je povezano sa BILO KOJIM električnim uređajem tijekom oluje.

Malo zdravog razmišljanja...

Bill in Cincinnati, OH


Dragi Bille,

U pravu ste! Sve pto slijedi put od računala do žica izvan kuće može prenositi električni naboj zbog bliskog dodira sa munjom.

Vidjela sam računala koja su bila kompletno uništena zbog telefosnke linije koja je još uvijek bila priključena u modem, i računala koja su bila spržena zbog izgorenog spoja sa Ethernet kabelom koji ih povezuje sa modemom od kabelske televizije.

Najbolje što možete učiniti jest da se potrudite da nema nikakvog spoja vašeg računala sa žicama izvan kuće.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ (6) LIJEPO KOMENTARI OVOG TJEDNA:
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

Moje ime je: Ria
Ja sam iz: North Dakota
Moja pruka: Moram vam reći da sam pratila vaš savjet o uklanjanju viška iz Startup programa, pa iako nije previše vidljivo ubrzanje, računalo mi ipak radi sada ponešto brže! Nisam ni shvatila da imam toliko programa u računalu, a mislila sam da u Start idu samo osnovni programi, no začudilo me kad sam otkrila koliko ih je bilo u Start, a da nisu bili u sistemskoj traci. Hvala vam za savjet! Za mne je bio djelotvoran.


Moje ime je: Wendy
Ja sam iz: Hervey Bay, Queensland, Australia
Moja poruka: Pozdrav, Elizabeth, ja sam novi čitatelj vašeg časopisa, a voljela bih da sam vas otkrila nešto ranije. Već sam naučila neke stvari i poslala sam vaš časopis nekim prijateljima. Hvala što nam pružate tako jednostavne instrukcije, jer mnogi od nas ne b razmjeli kada bi nam pojašnjavali neki inžinjeri informatike. Moja jedina pritužba je da vam časopis treba izlaziti što češće! :-) Kad smo kod toga, postoji li arhiva starijih brojeva vašeg časopisa?
Opet vam hvala. Wendy

Pozdrav, Wendy,
Stare brojeve možete naći na:
http://www.newsletterarchive.org/from/eboston@gwi.net
Elizabeth


Možete mi poslati komentar nakon što se upišete u knjigu gostiju:

http://www.asktcl.com/guestbook

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

Elizabeth Boston je vlasnica trgovine računalima, servisa i konzultantskog posla u North Berwicku, Maine. Ako imate bilo koje pitanje vezano uz računala, možete kontaktirati Elizabeth putem e-maila na questions@askTCL.com

Ako imate problem sa pretplatom ili ukidanjem pretplate pošaljite email na admin@stretcher.com i ljudsko biće pomoći će vam riješiti i taj problem.

Informacije o sponzorima dostupne su na
mailto:marketing@stretcher.com

Izdavač:

The Dollar Stretcher Inc.
gary@stretcher.com