02 ožujka 2011

Ask The Computer Lady 14

The Dollar Stretcher presents
Ask The Computer Lady

Volume 10 Issue #46
November 15, 2007

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Registered: Library of Congress, Washington DC - ISSN: 1525-6332
Written by Elizabeth Boston, http://askTCL.com
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

U ovom broju...


1. Uvod
2. Slike se ne otvaraju
3. Spremanje web stranice
4. Primanje e-maila na dva računala
5. Savjet za isključivanje Vista računala
6. Komentari


Pozdrav,

Nakon stastavljanja ovog broja newslettera, odlučila sam kreirati Gmail adresu za pitanja čitatelja. Ootvorila sam stranicu Google.com i kreirala novu adresu. Zato, kada šaljete pitanje za moj newsletter, možete ga poslati na: AskTheComputerLady@gmail.com

Vrlo sam uzbuđena zbog novog online servisda koji koristim sada već tjednima, i želim ga konačno podijeliti sa vama. U samo nekoliko minuta mogu ići online i kreirati osobnu čestitku, napisati poruku koja ide na čestitku i to poslati. Tvrtka će to isprintati, zatim će poslati moju čestitku u koverti sa poštanskom markom!

Željela bih da isprobate koliko je to jednostavno, zato kliknite na link ispod, pripremit ću vam besplatan račun. Samo ispunite obrazac, pa ću vam poslati informacije kako možete postaviti račun i sami i slati čestitke!

Predstavljamo. Revolucionarni sistem koji dopušta svima da šalju stvarne čestitke putem interneta!
Iskušajte naš novi predivni sistem besplatno...
Kliknite za detalje http://tinyurl.com/3566ra

Želim vam odličan tjedan,
Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Ask The Computer Lady
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(2)

Draga Computer Lady,

Veselim se vašem e-mailu svakog tjedna. Pomogli ste mi mnogo puta odgovorima na razna pitanja. Hvala za velikodušnu pomoć.

Kliknula sam na neke stvari pokušavajući ubrzati rad računala. To sam postigla, ali sada kad pokušam otvoriti sliku u bilo kojem formatu, dobivam poruku "ne postoji program povezan sa ovime " i neće se otvoriti slika. Ne znam što sam kliknula, ali postoji li način da mi pomognete ukloniti problem, tako da opet mogu pogledati privitke u e-mailu?

Hvala vam, Jane


Draga Jane,

Čini mi se da ste nekako pobrisali program koji je povezan sa slikama, pa ste tako stvorili problem.

Budući da ste spomenuli da vam je cilj bio ubrzati rad računala, predložit ću da instalirate mali, brzi program za pregled grafike, a još uvijek je bsplatan i zove se IrfanView. Koristim ga već godinama.

Da biste nabavili ovaj program otvorite njegovu web stranicu, www.irfanview.com

Na stranici IrfanView, kliknite na link za download, i pratite upute kojima ćete ga instalirati.

Kada instalirate IrfanView, pobrinite se da označite dugme gdje piše: Images only. To će povezati sve vaše slike sa IrfanView.

jednom kad se instalacija završi slike će vam se brzo otvoriti kad pokrenete IrfanView.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ (3)

Draga Computer Lady,

Kada biram spremanje web stranice na radnu površinu (odakle ću je kasnije spremiti u za to pripremljenu mapu), često dobijem DVIJE ikone na radnoj površini. Jedna od ikona je Firefox link sa imenom datoteke. Druga ikona je NOVA MAPA. To čini dvostruko više ikona nego što želim imati.

Ovaj laptop koristim već više od 4 godine, a ovo se počelo događati tek prije nekih 6 mjeseci. Rečeno mi je da mogu promijeniti neka svojstva, ali samo sam učinila da se NOVA MAPA sakrije. No, kasnije se ponovo pojavi na mojoj radnoj površini.

Možete li mi pomoći? Bila bih vam jako zahvalna ako biste mogli.

Mnogo hvala, Brianna


Draga Brianna,

Kada spremate web stranice na računalo, ne spremate samo njezin HTML file, već i sve slike koje su povezane sa tom stranicom. Ti se ostali podaci spremaju u mapu da ne bi bilo previše vidljivi.

Primijetit ćete da kada pomakente Firefox link i mapa će se pomaknuti s njim, a isto se događa kada pokušate obrisati jedno od toga.

Da niste skupili te dodatne podatke web stranica se ne bi pravilno prikazivala slijedeći put kad ju otvorite.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~Zaštitite svoje računalo od virusa!
Napravite download sa 30-dnevnom besplatnom verzijom AVG-a na:
http://tinyurl.com/87zj4
AVG čuva moje računalo od virusa već 6 godina!
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(4)

Draga Computer Lady,

Pretplatila sam se na vaš e-mail prije mnogo godina i dobila mnoge važne i vrijedne informacije. Hvala vam.

Kod kuće imam dva računala. Stolno računalo i laptop. U program Outlook ulazim na stolnom računalu, ali želim mu ostvariti pristup i na laptopu. Sve sam postavila, ali ne dolaze mi e-mailovi. Je li moguće postaviti isti račun na dva računala? Znam da ako je to moguće, vi ćete znati kako.

Hvala, Cheryl


Draga Cheryl,

Moguće je postaviti isti e-mail računa na više od jednog računala. Trik je u tome da ostavite da oba računala ostavljaju e-mail na serveru dovoljno dugo da bi drugo računalo moglo doći do njih.

Ako vam to zvuči previše tehnički, malo ću vam objasniti.

Ako vam sada pošaljem e-mail, kada kliknem "Send" poruka napušta moje računalo i odlazi na moj ISP (Internet Service Provider). Moj ISP ima program na vašem računalu koji se zove Outgoing Mail Server. Taj program šalje poruku programu na računalu vašeg ISP-a zvanog Incoming Mail Server.

Sada incoming mail server na vašem ISP-u stavlja moju poruku u mapu na računalu, koju najčešće nazivamo mailbox. Kada uključite svoje računalo i provjerite dolazak pošte, vaše računalo kopira tu poruku iz vašeg "mailboxa" i zatim briše osnovnu poruku, što ostavlja prazan mailbox na računalu ISP-a.

Činjenica da je mailbox prazan jest rješenje pitanja zašto dobivate e-mail samo na jdno računalo, a ne i na drugo.

No, možete promijeniti nekoliko postavki u programu Outlook Express kojima će vaša poruka ostati na serveru određeno vrijeme. To će vam omogućiti da pokupite poštu na oba računala.

1. Otvorite Outlook Express i kliknite na "Tools" u izborniku, onda kliknite na "Accounts..."

2. U prozoru Account, kliknite na karticu "Mail", kliknite na naziv vašeg e-mail računa, zatim kliknite na "Properties" sa desne strane.

3. U prozoru Mail properties, kliknite na "Advanced" sasvim desno.

4. Na stranici Advanced, potražite odjeljak "Delivery" na dnu. Kliknite da se postavi kvačica ispred "Leave a copy of messages on Server".

5. Slijedeće označite kvačicu ispred "Remove from server after ____ days" i promijenite broj dana na 2. Ako želite postavite kvačicu i na "Remove from server when
deleted from deleted items".

6. Kliknite "OK" da spremite promjene, a zatim ponovite sve ove korake na drugom računalu.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ (5)

Jeste li primijetili da isključivanje računala više nije jednako kao ranije, otkat koristite Windows Vista?

Kad kliknete na "Start Orb" i zatim na znak struje, ovo postavlja vaše računalo u stanje spavanja umjesto isključivanja. Ako zaista želite isključiti računalo, morate kliknuti na strelicu prema desno na dugmetu struje i zatim u izborniku koji se pojavi potvrdite "Shut
Down".

Ako ste kao ja, pa želite isključiti računalo na kraju dana (ioanko morate isključiti ili restartirati računalo barem jednom tijekom dana da bi bolje radilo) možete promijeniti funkciju dugmeta struje. Evo kako:

1. Kliknite na "Start Orb", zatim kliknite na "Control Panel".

2. U Control Panel, kliknite na "Hardware and Sound".

3. Na stranici Hardware and Sound, kliknite na "Power Options".

4. Na stranici Power Options, vidjetćete sekciju imena "Preferred Plans". U toj sekciji, "Recommended Settings" bit će označeno, pa kliknite na riječi "Change plan settings" koje se nalaze ispod "Recommended Settings".

5. U slijedećem prozoru, kliknite na riječi "Change advanced power settings". To će otvoriti novi prozor "Power Options".

6. U prozoru Power Options, povucite prema dolje popis opcija, i kliknite na znak plus (+) lijevo od riječi "Power buttons and lid". To će otvoriti novi izbornik.

7. U novom izborniku, kliknite na znak plus lijevo od "Start menu power button". To otvara izbornik sa samo jednom stavkom.

8. Kliknite na riječ "Setting:" i zatim na riječ "Sleep" koja je pojavi u padajućem izborniku. Kliknite na tu listu, i zatim na "Shut Down".

9. Kliknite "OK" u prozoru Power Options da se spreme promjene. Zatvorite sve prozore koje ste otvorili u ovom procesu.

da biste provjerili jesu li se vaše nove postavke zaista spremile, kliknite na "Start Orb" i usmjerite kursor prema ikoni struje. Sada bi trebala biti crvene boje.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ (6) LIJEPI KOMENTARI OVOG TJEDNA:
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

Moje ime je: Harlean
ja sam iz: Arkansas
Moja poruka: Pozdrav, Computer Lady. Primam vaš newsletter već godinama. Volim ga. Naučim nešto novo svakog tjedna! Hvala!
Za damu koju muči višak neželjene pošte u mailboxu. Preporučujem Google mail (Gmail.com) Oni imaju bloker neželjene pošte (tzv. Spam) koji je vrlo učinkovit i precizan. Možete provjeriti mapu Spam, ali kroz zadnjih 6 mjeseci meni se dogodilo da je samo 2 e-maila koja sam čekao otišlo u spam. Koristim ovaj račun za sve newslettere i prošlog mjeseca pročistio sma oko 3400 spamova. Tako je točan, da više uopće ne moram provjeravati, jer se spamovi sami brišu nakon 30 dana trajanja. Također, spremište mailboxa je toliko veliko da ga nikada nećete napuniti. A određene e-mailove možete spremati prema mapama koje sami odredite.

Pozdrav, Harlean,
Slažem se sa vama! I ja imam Gmail račun i nikad se ne brinem zbog spama, a nikada mi tražena pošta nije došla u taj dio. Također spremam svoje e-mailove u određene mape, pa im lako mogu pristupiti sa svakog računala spojenog na internet.
Elizabeth


Moje ime je: Erin
Ja sam iz: Sydney, Australia
Moja poruka: Volim vaš newsletter. Mislim da je ekstremno koristan. Nedavno sam napravila download programa PowerPoint Viewer i primijetila da postoji i Word Viewer koji će mi biti dobar ako zatrebam pogledati Word dokument.


Možete mi poslati komentar nakon upisa u knjigu gostiju:

http://www.asktcl.com/guestbook

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Elizabeth Boston je vlasnica trgovine računalima, servisa i konzultantskog posla u North Berwicku, Maine. Ako imate bilo koje pitanje vezano uz računala, možete kontaktirati Elizabeth putem e-maila na questions@askTCL.com

Ako imate problem sa pretplatom ili ukidanjem pretplate pošaljite email na admin@stretcher.com i ljudsko biće pomoći će vam riješiti i taj problem.

Informacije o sponzorima dostupne su na
mailto:marketing@stretcher.com

Izdavač:

The Dollar Stretcher Inc.
gary@stretcher.com