06 travnja 2011

Ask The Computer Lady 15

The Dollar Stretcher presents
Ask The Computer Lady

Volume 10 Issue #48
November 29, 2007

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Registered: Library of Congress, Washington DC - ISSN: 1525-6332
Written by Elizabeth Boston, http://askTCL.com
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

U ovome broju...



1. Uvod
2. Kopiranje programa na novo računalo
3. Arhiviranje slika
4. Treba li uklanjati stare zakrpe programa?
5. Zašto je Windows Mail drugačija od OE
6. Komentari


Pozdrav,

Dobrodošli u ovotjedno izdanje Ask The Computer Lady! Tako mi je drago što ste mi se pridružili, imam toliko zanimljivih savjeta i odgovora na vaša pitanja!

Također, na mojoj novoj stranici popravila sam i dodala nekoliko članaka. Hvala onima koji su mi pisali i obavijestili me što nije valjalo. Dodala sam neke nove besplatne programe, te neka pitanja i odgovore.

Sve to možete pogledati na www.askTCL.com

Želim vam ugodan tjedan,
Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Ask The Computer Lady
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(2)
Draga Computer Lady,

Kako mogu kopiurati program koji koristim u Windows98, a da bi još uvijek radio u Windows XP? Pokušala sam sa kopiranjem, ali Windows XP ga ne želi ni otvoriti. Moram se riješiti računala na kojem imam 98, ali najrpije trebam prenijeti neke programe sa njega.

Bobby


Pozdrav, Bobby,

Ne možete kopirati programe sa jednog računala na drugo.

Uzmimo za primjer Word. Zamislit ću da ste kupili Microsoft Word i instalirali ga na svoje računalo, zatim ste napisali nekoliko dokumenata i spremili ih na hard drive.

Sada imate novo računalo i želite koristiti taj Word na novom računalu, i još uvijek imati pristup dokumentima koje ste spremili.

Da biste dobili Word program na novom računalu, morate pronaći CD i broj licence, pa ga instalirati jednako kao što ste ga postavili na starom računalu. Ako samo kopirate datoteke Worda iz starog računala u novo, one neće biti valjane jer im nedostaje proces instalacije, nema osnovnih datoteka za rad i nisu se povezali sa registry mapama.

Ono što ste pisali u Wordu, ipak, možete kopirati sa starog računala i staviti na novo. Najbolje mjesto za to jest mapa "Documents".

Ako ste staro računalo kupili sa već instaliranim Wordom, morate znati da je to postavljeno kako bi radilo samo na tom računalu, i ne može se prenositi na druga računala. Najbolja opcija vam je kupovina "Home & Student" verzije Worda, koju možete instalirati na računalo sa još nekoliko nadogradnji.

Što učiniti ako ste program kupili online i nemate CD? Ako još uvijek imate potvrdu kupovine, obično možete ponovo downloadati program sa njegove stranice, te instalirati ga sa potvrdnim e-mailom ili registracijskim brojem.

U budućnosti kada kupujete programe online, uzmite nekoliko minuta vremena i spržite ga na CD, sa svim porukama potvrde o kupovini i registraciji. Na taj način će vam sve potrebno za instaliranje biti na jednom mjestu.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ (3)

Draga Computer Lady,

U računalu imam više od 1000 digitalnih slika. Neke su jednostavno nezamjenjive.

Ne želim ih sve printati, ali želim ih spremiti na CD-ove. Koji CD jest za to najbolji? Čula sam da se s vremenom slike mogu izgubiti ako se CD prečesto koristi.

Hvala vam unaprijed, Sharon


Pozdrav, Sharon,

CD-i ili DVD-i su najbolji mediji za dugotrajno spremanje datoteka, ali nitko ne može sa sigurnošću tvrditi koliko će dugo trajati njihovo skladištenje. CD-R su jednostavni, jer im trajanje seže i do 100 godina.

Kao dodatak tome, morate razmisliti o mogućnosti krađe ili požara. Ako imate samo jednu kopiju, u svakom od tih slučajeva slike će vam biti izgubljene.

Kupite kvalitetne CD-R ili DVD-R (nikako RW) i napravite nekoliko kopija. Spremite ih na različitim mjestima. Kako vrijeme prolazi možete snimati nove verzije, recimo 1 godišnje.

Na taj način slike će vam biti na sigurnom, a vi ćete uvijek imati najsvježiju verziju.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

(4)

Draga Computer lady,

Moje je pitanje jednostavno (nadam se).

Kada napravim download nadogradnji i instaliram ih, može li ih se (i treba li) s vremenom obrisati kada otvorim Add/remove programs?

Na mom laptopu imam toliko nadogradnji programa i nedovoljno memorije, pa se pitam kako da oslobodim malo mjesta.

Srdačan pozdrav, Holly S.


Draga Holly,

Ovo je dobro pitanje, a njega mi ljudi redovito postavljaju.

Nadogradnje Windowsa koje redovito postavlja Microsoft su zasebne, pa novije verzije ne sadrže nadogradnje koje su bile prije njih. To znači da ako uklonite starije nadogradnje, sva zaštita i datoteke iz njihovih mapa će se također ukloniti, pa biste svoje računalo mogli izložiti raznim oblicima opasnosti.

Razlog zašto se nadogradnje pojavljuju na kartici Add/Remove programs jest to što možete tada ukloniti one kojima je istekao rok ili ako vam stvaraju probleme.

Znam da ovo ćete riješiti vaš problem sa računalnom memorijom, ali će vas zaustaviti da svome računalu ne doneste nepotrebnu štetu.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ (5)

Draga Computer Lady,

U Windows Vista, za slanje e-maila koristim Window Mail. Kada tipkam ime onoga kome šaljem poruku, uvijek se pojavi puno ime i prezime osobe uz e-mail adresu.

U Outlook Expressu to nije bilo tako. Trebalo je samo upisati prva dva slova osobe i pojavilo bi se ime, ali bez e-mail adrese.

Postoji li način u Vista Windows mail da se puna e-mail adresa ne pojavljuje?

Hvala, Linda


Draga Linda,

Dobila sam već više desetaka pitanja o Windows Mail u Visti i razlika prema Outlook Express.

Postoje dvije stvari koje su se promijenile u načinu kako Vista podržava poruke, Windows Mail je posve novi program, a ne zamjena za Outlook Express, a Contacts je sasvim nova aplikacija, nije nadogradnja za Windows Address Book.

Postoje neke važne prednosti za oba ova programa, ali većinom su sakrivene od uobičajenih korisnika, nisu vidljive. Oba programa sada spremaju poruke i kontakte u zasebne mape, umjesto u jedan veliki dokument. To je bolje, jer informacije nisu nagurane u velikoj dadoteci, pa ako se dogodi problem to bi značilo da vam je sve izgubljeno. Sada možete lijepo kopirati svoje kontakte i poruke na druga mjesta u računalu.

Budući da su sa ova dva programa krenuli sasvim iz početka, neće sve raditi kako ste naviikli. Više nema mogućnosti da prikažete kontakte ispod popisa primljenih poruka, a i pisanje adrese je sada drugačije. Umjesto ptikazivanja potencijalne adrese koja odgovara traženoj, morate utipkati cijelo ime i tada stisnuti tab. Tek tada se prikažu ime i adresa osobe kojoj šaljete poruku. Ako vam je na listi kontakata samo nekoliko imena, to će vam biti u redu, ali ako ih imate nekoliko stotina – joj vama.

Što se tiče problema zbog kojeg ste nam pisali, ne vidim načina kako promijeniti opciju da se pokazuje samo ime osobe, a kako ne vidite adresu osobe kojoj šaljete, vjerojatno je tada uključena opcija da se osigura da će poruka biti ispravno poslana.

Ako ne želite da se adresa prikazuje, jer se bojite da će ljudi koji prime vašu poruku slati ju drugim ljudima, sve primatelje poruke upišite u rubriku BCC.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Zaštitite svoje računalo od virusa!
Download 30-dnevni besplatni pokus AVG-a na:
http://tinyurl.com/87zj4
AVG čuva moje računalo od virusa već 6 godina!
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(6) NICE COMMENTS THIS WEEK:
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

Moje ime je: Scott
Ja sam iz: Ciudad Colon Costa Rica
Moja poruka: Originalno potječem iz Države Maine {gdje sada živite i vi }, ali živim u Centralnoj Americi na Costa Rica već 12 godina.
Veselim se primanju vašeg newslettera svakog tjedna, i mnogo sam naučio iz njega. To mi je važno, jer još ne znam dobro raditi sa računalom.
Opet, hvala vam za svu pomoć otvorenom gledalištu.


Moje ime je: Lawrence
Ja sam iz: South Portland, Maine
Moja poruka: Pretplatio sam se na vaš newsletter prije nekoliko godina. Toliko sam toga naučio do sada, kao i mnogi drugi. Što bismo mi bez vas!

Bog vas blagoslovio, Lawrence


Možete mi poslati komentare u knjizi gostiju:

http://www.asktcl.com, kliknite na link Guestbook

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Elizabeth Boston je vlasnica trgovine računalima, servisa i konzultantskog posla u North Berwicku, Maine. Ako imate bilo koje pitanje vezano uz računala, možete kontaktirati Elizabeth putem e-maila na questions@askTCL.com

Ako imate problem sa pretplatom ili ukidanjem pretplate pošaljite email na admin@stretcher.com i ljudsko biće pomoći će vam riješiti i taj problem.

Informacije o sponzorima dostupne su na
mailto:marketing@stretcher.com

Izdavač:

The Dollar Stretcher Inc.
gary@stretcher.com