12 travnja 2011

Ask The Computer Lady 18

The Dollar Stretcher presents
Ask The Computer Lady

Volume 10 Issue #51
December 20, 2007

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Registered: Library of Congress, Washington DC - ISSN: 1525-6332
Written by Elizabeth Boston, http://askTCL.com
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

U ovom broju...



1. Uvod
2. Kako otvoriti priloge.
3. Vratite se natrag prije problema
4. Što vam treba za sigurnost?
5. Kako isključiti screensaver
6. Komentari


Pozdrav,

Dobrodošli u božićno izdanje Ask The Computer Lady!

Želim vam svima sretan, sretan Božić!

U ovoj godini doći će vam još jedan broj Ask The Computer Lady, a onda, sa početkom Nove godine, ulazimo u 11. Godinu pisanja ovog newslettera!

Imam uzbudljive novosti za slijedeću godinu, svakog tjedna objavljivat ću još jedan newsletter. Umjesto Pitanja i odgovora, pisat ću lekcije kako koristiti najnovije programe u operativnom sustavu Vista. Ostanite uz mene i dočekajte nove informacije!

U proteklih nekoliko tjedana napravila sam nekoliko dodataka na web stranici, odgovorila na mnoga pitanja, te dodala nekoliko besplatnih programa.

Pogleajte sve na: www.asktcl.com Željela bih čuti kako vam se sviđaju promjene!

Želim vam odličan tjedan,
Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Ask The Computer Lady
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(2)

Draga Computer Lady,

Imam Microsoft Vista i kada primim e-mail sa privitkom često ga ne mogu otvoriti. Tada se pojavi poruka koja kaže da "kreiram poveznicu u Set Association na Upravljačkoj ploči". Kada otvorim Upravljačku ploču nalazim samo "Folder Options", ali ne pokazuje ništa kao "File Types". Kako da otvorim dokumente u prilogu?

Hvala vam za pomoć! Nancy K


Draga Nancy,

Kada pokušate otvoriti datoteku, računalo pokušava otkriti što znače tri slova sa kojima završava naziv datoteke, da bi znalo kojim programom da otvori tu datoteku. Na primjer, ako datoteka završava sa .txt računalo će za otvaranje koristiti Notepad. Računalo zna da može koristiti program Notepad, jer domena .txt je povezana sa tim programom.

Kada pokušate otvoriti datoteku koja ima domenu koja nije povezana sa nekim registriranim programom, vaše računalo ne zna kojim programom da ju otvori. Zato će vas pitati što želite učiniti. Ono što trebate učiniti jest pronaći program u kojemu je datoteka kreirana i instalirati ga na svoje računalo.

Ako nemate takav program, nećete biti u mogućnosti otviriti tu datoteku. Možete zamoliti osobu koja vam je poslala datoteku da vam javi u kojem je programu kreirana, ili krenite online i potražite listu na http://www.jozy.nl/extmenu.html

Budući da je vaša datoteka .doc, možete ju pročitati u programu Microsoft Word. Ipak, ne morate kupovati taj program, već otvorite Microsoft web stranicu i skinite si besplatni Word Reader. To će vam omogućiti da otvorite sve Word datoteke, ali nećete ih moći mijenjati. Također ćete moći kopirati tekst iz Worda i zalijepiti ga u program Works. Besplatni program Word Reader imate ovdje:

http://office.microsoft.com

Druga opcija jest kupovina manje skupe inačice Worda koje možete koristiti sa Word Documents. Neki od takvih programa postoje i u besplatnoj verziji.

Takvi programi uključuju Open Office:
http://www.openoffice.org

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ (3)

Draga Computer Lady,

Bili smo u posjeti prijateljima koji su željeli koristiti moj laptop u svom domu. No, prijatelj je nešto čačkao po računalu pokušavajući dobiti pristup internetu sa svojom konekcijom. Time je meni onemogućio odlazak na omiljenu stranicu Excite gdje nalazim igrice, provjeravam financije i slično. On misli da to ima veze sa Nortonom ili cookiesima.

Ja sam na gubitku; problem je samo u laptopu. Ali spremamo se putovati na Floridu i željeli bismo ponijeti to računalo. Ako nam možete pomoći, jako bismo to cijenili.

Volimo vašu kolumnu; u svakom broju naučimo nešto korisno.
Diana


Draga Diana,

Iako je zaista teško reći što je vaš prijatelj učinio da bi uzrokovao problem, mogu vam objasniti općenito rješenje za slične probleme.

Ako je probelm nastao iznenada (ili je uzrokovan čačkanjem) na vašem Windows XP računalu, najjednostavniji način za rješavanje problema jest da vratite stanje računala na datum prije početka problema. Sa Windows XP, to je ugrađeno u sustav. Samo pratite ove upute:

Kliknite na "Start", zatim na "All Programs", zatim "Accessories", pa "System Tools" i zatim "System Restore".

Kliknite na "Restore My Computer to an earlier Time" i zatim na "Next".

Kliknite na datum na kalendaru koji pokazuje dan prije nego što se problem počeo pojavljivati. Djelotvorni će biti samo datumi koji su nešto tamnijih brojeva od ostalih. Tada kliknite na "Next".

Ponovo kliknite "Next" i sačekajte da se vraćanje sustava završi. Kako biste završili proces restartirajte računalo.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ (4)

Draga Computer Lady

Odnedavno čitam vaš newsletter i nalazim zaista zanimljive informacije za prosječne korisnike. Imam pitanje o programima za sigurnost. Pokušavam otkriti koji mi je zaista potreban, čitam kritike, ali to me zbuni – trebam li samo antivirus ili trebam paket Internet security i koji. Pomogla bi mi bilo kakva pomoć.

Hvala vam, Mary


Draga Mary,

Ovo je dobro pitanje, a sa njime se bore mnogi ljudi. Opisat ću vam što ja imam na računalu za sigurnost, a mislim da je prilično djelotvorno.

Prvo, imam kabelsku konekciju koja je uvijek uključena. Zbog toga, i zato što imam više računala u kući koja koriste Internet, imam router tvrtke Linksys. Osim što mi dopušta pristup internetu sa više računala istovremeno, ovaj router ima ugrađen i hardware firewall. To mi štiti računalo od hakera. Router zaista djeluje kao štit. Ljudi na internetu traže u koje računalo će upasti, pa su sretni kada naiđu na moj router, ali ubrzo shvate da im nema prolaza. Ovaj router je moja prva i zadnja linija obrane.

Zatim, uključila sam i Windows firewall. Da biste osigurali da vam je firewall uključen na Visti pratite ove upute:

1. Kliknite na "Start", zatim na "Control Panel"
2. U Control Panel, kliknite na "Security"
3. Na stranici Security, kliknite na "Windows Firewall"
4. Ako je Windows Firewall uključen – ostavite tako.
5. Ako Windows Firewall nije uključen kliknite na link "Change Settings"
6. Pojavit će se mali prozor. Kliknite "Continue" u tom prozoru.
7. Otvorit će se prozor Windows Firewall Settings. Kliknite na opciju "On"
8. Kliknite na "OK" da biste zatvorili prozor i spremili promjene.

Kako biste osigurali da je firewall uključen u Windows XP, pratite ove upute:

1. Kliknite na "Start", zatim na "Control Panel"
2. U Control Panel kliknite na "Network & Internet Connections"
3. Kliknite na "Change Windows Firewall Settings".
4. U prozoru Windows Firewall, kliknite na "General".
5. Na kartici General, kliknite na kružić pored "On"
6. Kliknite "OK" da biste spremili promjene.

Moja treća linija obrane jest programi za zaštitu. Koristim AVG AntiMalware. On me štiti i od virusa i od spywarea ili adwarea. Ne koristim cijeli paket Internet security, jer sam već prilično zaštićena sa routerom i Windows Firewallom. Mnogi od naprednijih programa za firewall ili blokiraju više nego što treba i time uzrokuju probleme, ili vas pitaju da sami odlučite što želite blokirati ili propustiti sa interneta. Sa tim ima nekoliko problema. Jedan je u tome što vam prekida rad svaki put kada nešto treba blokirati sa interneta. Drugi je to što većinu vremena korisnik ne zna točno što treba blokirati, a što dopustiti, a onda se pita zašto nešto ne funkcionira.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ (5)

Draga Computer Lady,

Jučer sam bila na dvosatnom predavanju kojemu je predmet bio čišćenje PC-a.

Postavila sam pitanje "Što treba učiniti prije nego što pokrenem ScanDisk kako bih ga priječila da se nekoliko puta restartira?" Rečeno mi je da isključim Screen Saver. Otišla sam na Properties > ScreenSaver, ali ne vidim kako ga isključiti. Možete li pomoći?

Joann


Draga Joann,

Za isključivanje screen savera, jednostavno kliknite desno na radnoj površini, zatim na "properties" u izborniku koji se pojavi, a zatim na karticu "Screen Saver" koja se pojavi u prozoru "Display Properties".

Ispod riječi "Screen Saver", vidjet ćete naziv screen savera koji trenutno koristite. Ako kliknete na malu strelicu desno od imena screen savera, pojavit će se popis ostalih mogućih screen savera instaliranih u računalo.

Na vrhu popisa stoji "None". Klikanjem na "None" odabrat ćete ga kao screensaver, a to će ga zapravo isključiti. Jednom kada odaberete ovu opciju kliknite na "OK" i spremite promjene.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~Zaštitite svoje računalo od virusa!
Download 30-dnevni besplatni pokus AVG-a na:
http://tinyurl.com/87zj4
AVG čuva moje računalo bez virusa već 6 godina!
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(6) LIJEPI KOMENTARI OVOG TJEDNA:
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

Moje ime je: Mary Anna
ja sam iz: New Hampshire
Moja poruka: Upravo sam skinula Avery DesignPro5 i odlično radi! Tako je lako pravilno poredati cijeli list za printanje. Godinama sam koristila MS Word, i zatim OpenOffice, ali sam se mučila sa grafikom, razmacima i marginama da bi sve ispalo kako treba. Hvala vam za prijedlog! Čitam vaš newsletter već nekoliko godina i pomogao mi je već više puta.

Moje ime je: Debbie
Ja sam iz: Houston, Texas
Moja poruka: Hvala vam za newsletter. Smatram sebe naprednim korisnikom, ali često od vas naučim nešto novo. Za odgovor Martyju, koji je želio printati cijelu stranicu naljepnica, ako želi izraditi ih koristeći MS Word, mora otvoriti karticu Letters and Mailings na izborniku Tools. Tada otvori karticu Labels, klikne na opciju da izabere Avery naljepnicu koju koristi, zatim ispuni podatke na otvorenom prostoru i tada odabere printanje te naljepnice na cijelom papiru. Osim toga, ako želi kreirati različiti tekst na cijelom papiru (ili ih spremiti za ponovno printanje), može kliknuti na novi dokument i kreirati svaki puta nove podatke za pojedine naljepnice.
Debbie

Moje ime je: Carol
Ja sam iz: Ontario, Canada
Moja poruka: Sretan Božić mojoj omiljenoj Computer Lady. Zajedno smo sada već godinama, a nikada ne bih kupovala računalo bez da vas pitam za savjet.
Hvala.


Pošaljite mi komentare na knjigu gostiju:

http://www.asktcl.com kliknite na link Guestbook

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Elizabeth Boston je vlasnica trgovine računalima, servisa i konzultantskog posla u North Berwicku, Maine. Ako imate bilo koje pitanje vezano uz računala, možete kontaktirati Elizabeth putem e-maila na questions@askTCL.com

Ako imate problem sa pretplatom ili ukidanjem pretplate pošaljite email na admin@stretcher.com i ljudsko biće pomoći će vam riješiti i taj problem.

Informacije o sponzorima dostupne su na
mailto:marketing@stretcher.com

Izdavač:

The Dollar Stretcher Inc.
gary@stretcher.com