21 travnja 2011

Ask The Computer Lady 20

The Dollar Stretcher presents
Ask The Computer Lady

Volume 11 Issue #1
January 3rd 2008

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Registered: Library of Congress, Washington DC - ISSN: 1525-6332
Written by Elizabeth Boston, http://askTCL.com
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

U ovom broju...



1. Uvod
2. Jednostavno dostupni USB ulazi
3. Infekcija virusom
4. Samo jedan Firewall program
5. E-mail prijevare
6. Komentari


Pozdrav,

Dobro došli u prvo izdanje časopisa Ask The Computer Lady u godini 2008!

Sretna Nova godina!

Ovoga tjedna imamo odlične članke u časopisu, pa čak i više članaka dodanih na website!

Kako otvoriti Word dokumente bez kupovine Microsoft Worda:
http://www.asktcl.com/page60.html

Upotreba WordPada i NotePada:
http://www.asktcl.com/page61.html

Kako sebi prilagoditi XP Start Menu:
http://www.asktcl.com/page62.html

Besplatni program za konverziranje:
http://www.asktcl.com/page63.html

Želim vam odličan tjedan,
Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Ask The Computer Lady
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(2)

Draga Computer Lady,

Kada uključujem USB stick u USB ulaz na monitoru, on ne radi. Kako da učinim da proradi? Zaista je teško sagnuti se na pod i uključiti USB stick sa stražnje strane procesora?

Hvala! Karen


Draga Karen,

Većinom monitori nemaju USB ulaz, a ni sama nisam koristila monitor koji ga ima, pa vam ne mogu reći zašto ne radi. Malo sam istraživala online i otkrila da postoji nekoliko proizvođača za ovakve monitore, Dell ih ima nekoliko, te novija tvrtka imenom BenQ. Moje istraživanje otkrilo je da dosta ljudi postavlja pitanje kao što ste vi. Mogu vam reći nekoliko načina kako da provjerite monitor, pa ako to ne uspije, jedina druga solucija je saginjanje na pod. Znam kakva je to muka, jer imam artritis u oba koljena. *cerekanje*

Prvo monitor. Ako je taj USB ulaz namijenjen da sae koristi kao rezerva, mora postojati USB kabel koji ide od monitora do procesora. Informacija koju sam našla kaže da je takav kabel trebao biti isporučen sa monitorom. Provjerite da li takva veza postoji, a ako je nema, provjerite priručnik za monitor.

Ako vam USB ulaz na monitoru ne proradi, postoji drugi način koji vam može zadržati koljena iznad poda. Samo kupile mali dodatak koji se zove USB Hub. USB hub je uređaj koji dopušta višestrukim USB uređajima da se povežu na računalo preko samo jednog ulaza na stražnjoj strani procesora. Za spravica obično izgleda kao mala kutija sa kabelom. Kabel se priključi na procesor, a kutijicu možete položiti na gornju stranu procesora ili na radni stol. Kada trebate priključiti USB uređaj, uključite ga u hub.

Tvrtka Belkin proizvodi odlične hubove koji odgovaraju svim površinama stola, a pogledajte ih ovdje:

http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=369283

Iako moje računalo ima nekoliko USB ulaza sa prednje strane, uvijek mi je sa stražnje strane priključen mali hub da mi olakša uključivanje video-kamere i USB stickova.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ (3)

Draga Computer Lady,

Možete li mi preporučiti besplatan, a pouzdan servis kojim mogu očistiti registry? Postoji toliko različitih programa, ali bojim se to downloadati u računalo.

Možda i griješim, ali čini mi se da je u računalo ušao virus Svchost.exe. U Task manageru radi 100 % procesa, a izbacuje se poruka da provjerim da li postoji virus u svchost.exe

Svaka pomoć bit će mi dobrodošla.

Sue


Draga Sue,

Svchost.exe je dio Windowsa, ali on vodi DLL datoteke koje se nalaze u registryju, pa se na njega mogu zalijepiti virusi.

Većina programa za čišćenje registryja neće prepoznati razliku između prave DLL datoteke i DLL datoteke zaražene virusom, pa neće niti ukloniti taj virus. Predlažem vam da nadopunite antivirusni program i zatim potpuno skenirate njime cijelo računalo. Ako to ne pomogne, deinstalirajte antivirusni program, i downloadajte 30-dnevni pokus programa AVG AntiMalware na: http://tinyurl.com/87zj4 Jednom kad ga skinete i instalirate, potražite ažuriranja i zatim sasvim skenirajte računalo. Trebalo bi se tada pronaći i riješiti svih virusa koji napadaju vaše računalo.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(4)

Draga Computer Lady,

Ako Norton program koji imam na računalu ima firewall, trebam li i dalje držati uključen Windows firewall? Ako ne trebaju biti uključena oba, kojem od njih da dam prednost?

Hilda


Draga Hilda,

U računalu treba biti postavljen samo jedan firewall program. U vašem slučaju, Norton firewall je napredniji od Windows firewalla, pa preporučujem da isključite Windows firewall i koristite Norton.

Možda nećete morati učiniti ništa, jer većina drugih firewall programa automatski isključi Windows firewall kad se instaliraju. Ali da biste bili sigurni, evo kako možete provjeriti:

U Windows Vista, pratite ove upute:

1. Kliknite na "Start", zatim na "Control Panel"
2. U Control Panel, kliknite na "Security"
3. Na stranici Security, kliknite na "Windows Firewall"
4. Ako je Windows Firewall isključen, u redu – ostavite tako.
5. Ako je Windows Firewall uključen, kliknite gdje piše "Change Settings"
6. Pojavit će se mali prozor. Kliknite "Continue" u tom prozoru.
7. Pojavit će se Windows Firewall Settings prozor. Kliknite gdje piše "Off"
8. Kliknite "OK" na dnu prozora da se zatvori i da se spreme promjene.

Da biste isključili firewall u Windows XP, pratite ove upute:

1. Kliknite na "Start", zatim na "Control Panel".
2. U Control Panel, kliknite na "Network & Internet Connections"
3. Kliknite na "Change Windows Firewall Settings".
4. U prozoru Windows Firewall, Kliknite na "General".
5. Na stranici General, kliknite na kružić pored "Off"
6. Kliknite "OK" da spremite promjene.

Zapamtite: Windows Firewall smijete isključiti samo ako koristite neki drugi, napredniji firewall program.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ (5)

Dobivate li mnogo e-mail poruka u kojima piše da je nestalo dijete, ili vam daju upute kako brzo zaraditi gomilu novca?

Uvijek provjeravam autentičnost ovih poruka na stranici Snopes. Evo nekoliko prijevara koje sam tako otkrila:

15-godišnji Evan Trembley iz Wichita Falls, Texas, nije nestao – to je prijevara.
http://www.snopes.com/inboxer/missing/trembley.asp

Pomoć za bolesnu 7-godišnju Amy Bruce koja umire od tumora na plućima slanjem poruke sa tužnom pjesmicom naslova "Slow Dance" također je prijevara.
http://www.snopes.com/inboxer/medical/slowdance.asp

Ne, na novim novčanicama ne piše "In God We Trust" – taj izraz upisan je sitnim slovima na rubu kovanica.
http://www.snopes.com/politics/religion/dollarcoin.asp

Poruka o nestaloj 13-godišnjoj Ashley Flores iz Philadelphije je prijevara.
http://www.snopes.com/inboxer/missing/ashleyflores.asp

Zato, slijedeći put kada dobijete sličan e-mail, otvorite www.snopes.com i otkrijte istinu.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Zaštitite svoje računalo od virusa!
Download 30-dnevni besplatni pokus AVG-a na:
http://tinyurl.com/87zj4
AVG čuva moje računalo bez virusa već 6 godina!
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(6) LIJEPI KOMENTARI OVOG TJEDNA:
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

Moje ime je: Jack
Ja sam iz: Salmon Arm, BC
Moja poruka: uživam u vašem newsletteru već nekoliko godina, a zadivljen sam time koliko sam naučio od vas.

Moje ime je: Billie
Ja sam iz: Maysville, KY
Moja poruka: bez obzira koliko već dugo koristim računalo, još uvijek naučim mnogo toga iz vađeg newslettera. Puno vam hvala.

Moje ime je: Kay
Ja sam iz: Pennsylvania
Moja poruka: Moram vam zahvaliti za kalkulator. Godinama sam koristila Windows kalkulator, pa sam morala pamtiti brojeve koje sam utipkavala. Ovako je mnogo jednostavnije izračunati nešto ne tako jednostavno.


Možete mi poslati komentare kada se upišete u knjigu gostiju:

http://www.asktcl.com i kliknite na Guestbook link

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

Elizabeth Boston je vlasnica trgovine računalima, servisa i konzultantskog posla u North Berwicku, Maine. Ako imate bilo koje pitanje vezano uz računala, možete kontaktirati Elizabeth putem e-maila na questions@askTCL.com

Ako imate problem sa pretplatom ili ukidanjem pretplate pošaljite email na admin@stretcher.com i ljudsko biće pomoći će vam riješiti i taj problem.

Informacije o sponzorima dostupne su na
mailto:marketing@stretcher.com

Izdavač:

The Dollar Stretcher Inc.
gary@stretcher.com