23 lipnja 2011

Ask The Computer Lady 34

The Dollar Stretcher presents
Ask The Computer Lady

Volume 12 Issue #4
January 22, 2009

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Registered: Library of Congress, Washington DC - ISSN: 1525-6332
Written by Elizabeth Boston, http://askTCL.com
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

U ovom broju...



1. Uvod
2. Kako kreirati listu za e-mail.
3. Sigurno spremanje je važno.
4. Kako pokrenuti provjeru za pogreške u XP & Vista
5. Postoje li razlozi zašto treba voljeti Vista?
6. Vaši komentari




Pozdrav,

Dobro došli u novi broj Ask The Computer Lady!

Prije nekoliko tjedana obavljala sam neki posao na glavnom računalu i zatim vratila sve radne datoteke na njega i nastavila posao. Nisam napravila nikakve promjene kojih sam bila svjesna, ali prošlog tjedna počela sam uviđati da su se dogodile promjene. Evo nekih poruka koje sam dobila:

Draga Computer Lady,
Volim vaš newsletter i već mi je više puta pomogao!

Ipak, novi font slova (Courier New / 12 ) koji koristite zadnjih nekoliko tjedana zaista je težak za čitanje onima sa problemima sa očima, kao ja. Čak i ako isprintam tekst, on mora biti vrlo svijetao. Računalo mi je već namješteno na velika slova, pa nije problem u tome. (ne mogu ni zamisliti kako je onima koji ne znaju napraviti tu postavku. Nadam se da ćete ovo pročitati i razmisliti.)

Vi ste tako divni i drago mi je što nam pomažete.

Cheryl / Christiansburg, VA


Draga Computer Lady,

Oh, čovječe, promjene koje ste napravili sa fontom, prebacili ga na arial... Zaista je postalo teško čitati vaš newsletter, a zaista ga volimo… Morala sam na drugom računalu promijeniti font u onaj koji mogu čitati i ponovo poslati poruku na svoj e-mail.. molim vas, vratite se na font koji ste koristili prije...
Hvala, MJ


Kao što vidite iz ove dvije poruke, nešđto se promijenilo, ali svaki čitatelj vidi drugačiji font. Pogledala sam postavke i otkrila da, kada sam namještala Outlook za spremanje, nisam promijenila izlazne poruke iz HTML u običan tekst. Sada sam to promijenila, pa se nadam da će sada svima biti lakše čitati newsletter.

Želim vam odličan tjedan,
Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Ask The Computer Lady
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(2)

Draga Computer Lady,

Kako mogu kreirati listu e-mail adresa na koje šaljem jednaku piruku s vremena na vrijeme?

Hvala vam, Carol


Draga Carol,

Kreiranje takve liste e-mail adresa zove se kreiranje grupe. Prije nego što počnemo sve kontakte koje želite grupirati morate već imati upisane u vaš adresar sa kontaktima.

Te upute su bolje ako kreirate manje grupe, 15 do 25 ljudi. Ako ćete slati poruke na više adresa, predlažem vam da otvorite račun za online grupe, kao što je Yahoo groups ili Google groups.

Outlook:

1. Otvorite Outlook i kliknite na "Contacts" u izborniku navigation.
2. Klik na "File" u traci izbornika, potvrdite "New" i zatim klik na "Distribution List".
3. Utipkajte naziv za grupu u sekciju "Name:".
4. Klik na "Select Members" u traci command.
5. Dvostruki klik na svako ime u adresaru koje želite uključiti u grupu.
6. Kad ste dodali sve članove grupe, klik na "OK".
7. Klik na "Save and Close" sa lijeve strane trake command.
8. Kako biste poslali e-mail svojoj grupi započnite pisati novu poruku i utipkajte ime grupe u polje za upis kontakta.

Outlook Express:

1. Otvorite Outlook Express i klik na "Tools" u traci izbornika.
2. Klik na "Address Book" u padajućem izborniku.
3. U prozoru Address Book, klik na "File" u traci izbornika.
4. Klik na "New Group" u izborniku.
5. U sekciji "Group Name", utipkajte naziv za listu.
6. Klik na "Select Members".
7. Dvostruki klik na svaki kontakt za koji želite da bude dio grupe.
8. Klik na "OK" i zatim ponovo na "OK" da se zatvore oba prozora.
9. Za slanje e-maila grupi, počnite pisati novu poruku i u polje za kontakt napišite ime vaše grupe.

Windows Mail:

1. Otvorite Windows Mail i klik na "Contacts" u traci command.
2. U prozoru "Contacts" koji se otvorio, klik na "New Contact Group" u traci command.
3. Utipkajte naziv grupe u sekciju "Group Name".
4. Klik na "Add to Contact Group".
5. Dvostruki klik na prvi kontakt koji želite dodati grupi.
6. Klik ponovo na "Add to contact Group".
7. Dvostruki klik na slijedeći kontakt koji dodajete grupi.
8. Ponavljajte korake 6 i 7 dok ne napunite grupu željenim kontaktima.
9. Klik na "OK" da se grupa spremi i zatvori prozor.
10. Zatvorite prozor Contacts.
11. Za slanje e-maila grupi klik na "Create Mail", pa utipkajte ime grupe u polje za kontakte.

Gmail

1. Otvorite svoju poštu Gmail.
2. Klik na "Contacts" sa lijeve strane.
3. Klik na "New Group". To je mali znak sa plusom i sličicom dvije osobe.
4. Utipkajte naziv grupe i kliknite "OK" u malom dijaloškom okviru koji se pojavi.
5. Klik na ime nove grupe u prozoru contacts.
6. Klik tamo gdje piše "Add to this group", pa počnite pisati ime prvog kontakta.
7. Dok tipkate pojavljivat će se imena najsličnija onima koje ste utipkali.
8. Kliknite na odgovarajuće ime i ono će se pojaviti na popisu.
9. Ponavljajte korake 6-8 dok u grupu ubacite sve željene članove.
10. Klik na "Compose Mail" i zatim utipkajte ime grupe u polje za kontakt.

AOL

1. Otvorite AOL i kliknite na "Mail" u izborniku, zatim klik na "Address Book" u izborniku.
2. Klik na "Group Options" i zatim odaberite "Add Group" iz padajućeg izbornika.
3. Utipkajte ime grupe u gornjem dijelu prozora koji se otvorio.
4. Klik na osobu za koju želite da bude član grupe i zatim klik na "Add" u sredini okvira.
5. Ponavljajte korak 4 dok dodate sve članove u grupu.
6. Klik na "Save" na dnu okvira.
7. Klik na "Write Mail" da započnete novu poruku, pa utipkajte ime grupe u polje za kontakt.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(3)

Draga Computer lady.

Samo sam vam željela javiti da smatram da je Carbonite Online Back up vrijedan sveg zlata. Počela sam pisati dva romana i nekoliko kratkih priča, pa ih uvijek spremam nakon svake promjene (barem sam tako mislila). Nakon što nekoliko tjedana nisam uopće radila na romanima, pošla sam ponovo raditi na jednom od njih i NIJE GA BILO! Nekako sam ga izbrisala kada sam posljednji put radila na njemu.

Zadnji put kada sam pisala bilo je vrlo kasno, pa sam vjerojatno bila previpe umorna da bih pripazila, pa sam spremila najstariju verziju preko nove. Bila sam u bijesu dok se nisam sjetila da sam kupila originalnu verziju programa Carbonite. Uh, koja sreća!

Kliknula sam da pokrenem program i evo ga! Za samo nekoliko minuta povratila sam posljednju verziju mog rukopisa, sa samo malim gubitkom od nekoliko posljednjih rečenica. Toliko sam zahvalna što sam instalirala program Carbonite. Izgubila bih oko četvrtinu knjige da nisam kupila i instalirala ovaj odličan program.

Preporučujem svima koji čuvaju važne dokumente u svom računalu da ga nabave. Ja spremam sve informacije i slike u Carbonite i u isto vrijeme na USB stick ako još jednu rezervu, ali i tako sam lako presinimila tek završeni dio sa prastarim. Bez Carbonite-a bih izgubila većinu svog teško obavljenog posla. Hvala vam što ste preporučili ovaj odličan program. Isplati se svaki novčić. Ponovo vam hvala, Trudy from California

PS Wordweb je također odličan program za rješavanje prijedloga, savjeta i problema. Odlična stranica. Nastavite dobar posao.


Draga Trudy,

Hvala što ste podijelili svoju priču! Mnogi ljudi misle da se takve stvari njima neće dogoditi, ali kako ste vi sami iskusili uvijek je dobro biti pripremljen sa dobrim programom za sigurno spremanje!

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(4)

Draga Computer Lady,

Ja koristim Error checking i to pomaže mom računalu. Neki ljudi niti ne znaju kao to pronaći u XP ili zašto ga treba koristiti. Voljela bih da objavite neke informacije o tome u svom newsletteru. Svi su znali ovu opciju koristiti u Windows 98.

Hvala vam, A


Draga A,

Kada provodite Error checking na računalu, zapravo koristite program koji se zove
Chkdsk.exe . To je alatka koja traži pogreške na tvrdim diskovima, a onda pokušava popraviti sve probleme na koje je naišla. Kakve probleme zapravo traži? Chkdsk traži loše odjeljke na tvrdom disku, izgubljene datoteke, više puta mijenjane datoteke i pogreške u direktorijima. Svi ti problemi povezani su sa spremanjem datoteka na tvrdi disk.

Provjeru pogešaka sa Windows XP možete napraviti na ovaj način:

1. Klik na "Start" zatim na "My Computer".
2. Desni klik na tvrdi disko koji želite provjeriti, pa klik na "Properties" u padajućem izborniku.
3. Klik na karticu "Tools".
4. U sekciji "Error-Checking", klik na "Check Now".
5. U okviru koji se otvori klik na "Start".

Na Windows Vista provjera diska ide ovako:

1. Klik na "Start" zatim klik na "Computer".
2. Desni klik na disk koji želite provjeriti, pa klik na "Properties" u padajućem izborniku.
3. Klik na karticu "Tools".
4. U sekciji "Error-Checking", klik na "Check Now".
5. U okviru koji se otvori klik na "Start".

Ako želite da Chkdsk automatski popravlja probleme koje pronalazi u datotekama i mapama, možete označiti "Automatically fix file system errors". Ako ne odaberete ovu opciju, program će vam javiti kada pronađe probleme, ali ih neće popravljati.

Ako odaberete, "Scan for and attempt recovery of bad sectors", obavit će se detaljniji sken, tijekom kojega će se naći fizičke pogreške na tvrdom disku i Chkdsk će to pokušati popraviti. Ova opcija rezultira mnogo dužim skeniranjem.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(5)

Draga Computer Lady,

Volim vaš newsletter. I najteže stvari učiniti zbog nas lako razumljivima. Sve je kratko i jednostavno! Poslala sam prošli boj mnogim prijateljima.

Uvijek spominjete programe Vista. Svaki od mojih prijatelja koji su postavili Vista imali su toliko problema da su zamrzili rad sa računalom. Ne radi se samo o nekoliko ljudi, tu ih je više desetina. To je mnogo.

Željela bih kupiti novo računalo, ali neću sve dok sam prisiljena na njemu koristiti Vista. Zadrhtim svaki put kad pomislim na to. Voljela bih imati pouzdanja u to kao vi, ali okružena sam problemima zbog Vista programa. Zašto ga vi toliko volite?

Hvala za odličan newsletter, Meg


Draga Meg,

Zbog iskustva vaših prijatelja, razumijem vaše oklijevanje da nabavite Vista.

Objasnit ću vam nekoliko stvari koje će vas smiriti.

1. Vista računala rade vrlo sporo ako nemaju dovoljno RAM-a. To se lako izjegne, jer kada kupujete novo računalo zatražite da ima najmanje 4 GB RAM-a. Računalo koje radi sa programima Vista na 2 ili još manje GB RAM-a bit će ekstremno sporo, te sklonije mnogim pogreškama.

2. Vrlo malo ljudi sa kojima sam ja razgovarala imalo je problema sa Vista. Obično kad mi netko kaže da je Vista grozno problematična, pitam ga odakle mu informacije. Većinu vremena to mišljenje dolazi bazirano na onome što su rekli prijatelji, a ta osoba nije sama isprobala koristiti Vista.

3. Kada ljudi imaju problema sa novim računalom, za to najčešće optužuju. Ne kažem da Vista ne stvara probleme, naimšla sam na nekoliko iritantnih sitnica koje su postale uobičajeni problem za Vista. Ipak, vidjela sam mnoge probleme za koje su ljudi automatski optužili Vista, ali zapravo su rezultat drugih programa ili uređaja. Reći ću vam neke primjere.

Jedna osoba je kupila novo Vista računalo i od početka taj kompjuter se restartirao nekoliko puta u sat vremena. Isprva je osoba sumnjala da je to "problem sa Vistom ", ali kako je problem potrajao nekoliko tjedana vratila je računalo u trgovinu. U početku su joj na servisu govorili da njezin antivirusni program nije usklađen sa Vistom. Na kraju je otkriveno da je postojao hardwareski problem u računalu, pa je taj dio zamijenjen. Uopće nije bio problem sa Vistom.

Mnogi ljudi uzrujavaju se kada shvate da njihovi printeri ili skeneri ne rade na Vista programima. Iako, priznajem, to jest frustrirajuće, to nije problem sa Vistom.
Microsoft je izdao obavijest za kompanije koje izrađuju hardware da moraju nadograditi svoje drivere kako bi ih uskladili sa programima Vista. Mnoge kompanije počele su razmišljati ovako: ako ne uložimo malo vremena i novca u nadogradnju, ljudi će početi kupovati nove printere i skenere, a to će pojačati našu prodaju.

Imala sam klijente koji su mi govorili o tome da su zvali službu za korisnike zbog problema sa računalom, pa su im iz službe rekli da je to sve zbog Vista programa, a zapravo je problem bio sasvim drugačije prirode.

Zašto sam ja toliko zavoljela Vista? Nisam baš sigurna da ju volim, ali na računalima koja ja osobno koristim ona radi sasvim stabilno i sigurnije nego ijedan oprativni sustav
Microsofta prije toga. Kao dodatak sadrži i sigurnosne postavke za koje treba platiti malo više, ta roditeljsku zaštitu koju smo već dugo očekivali.

Microsoft će uskoro objaviti još jedan novi operativni sustav. Hoće li biti bolji nego Vista? Vjerojatno će biti drugačiji. Čitala sam da je to samo vizualno preuređenje kako bi tržište bolje prihvatilo programe Vista. Čitala sam također da mnoge opcije koje se sada nalaze u Vista, neće biti dio novog operativnog sustava, pa ćete sami morati naći programe za e-mail, za slike i roditeljsku zaštitu. Time će operativni sustav biti manji i jednostavniji, ali to znači da će korisnici morati trošiti više novca na dodatne programe.

Elizabeth

You can read this article online and leave comments at:
http://askthecomputerlady.com/questions/2009/01/why-people-hate-vista/

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Zaštitite svoje računalo od virusa!
Download 30-dnevni besplatni pokus AVG-a na:
http://tinyurl.com/87zj4
AVG čuva moje računalo od virusa već 6 godina!
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(6) LIJEPI KOMENTARI OVOG TJEDNA:
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

Moje ime je: Diana
Ja sam iz: Connecticut, USA
Moja poruka: Pomoć! Vaš newsletter je počeo odjednom dolaziti kao običan tekst, a nijedan link nije dostupan za klikanje. Što se dogodilo, i kako da se vratim na HTML oblik? PS vaša kolumna postaje sve zanimljivija, hvala vam! D.

Moje ime je: Sandra
Ja sam iz: Roanoke, Virginia
Moja poruka: Volim vaš newsletter i čuvam svaki broj. Žao mi je što imate poteškoća sa koljenima..... nije loše uzeti zamjene u obliku proteza... ja sam nosila obje proteze prije 10 godina!!!

Moje ime je: Dona
Ja sam iz: Joliet,Il
Moja poruka: Draga Elizabeth, čitam vaše odlične savjete i ideje već godinama. Naišla sam samo da vam javim (iako vjerojatno već znate) o odličnoj stranici na koju sam našila. Zove se Ourfamily.com , a ja sam uvijek željela kreirati web stranicu preko koje bi članovi moje obitelji mogli ostati u kontaktu. Ne razumijem se u "kod", pa sam mislila da nikada neću završiti ovaj zadatak. Ali stranica Ourfamily.com je jednostavna (usmjeri i klikni). Pa, neću vam više oduzimati vrijeme. Znam da imate još mnogo odličnih savjeta u rukavu. lol
Želim vam odličan dan!!!!!!!

Možete mi poslati komentare kad se prijavite u knjigu gostiju:

http://www.asktcl.com i klikom na Guestbook link

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

Elizabeth Boston je vlasnica trgovine računalima, servisa i konzultantskog posla u North Berwicku, Maine. Ako imate bilo koje pitanje vezano uz računala, možete kontaktirati Elizabeth putem e-maila na questions@askTCL.com

Ako imate problem sa pretplatom ili ukidanjem pretplate pošaljite email na admin@stretcher.com i ljudsko biće pomoći će vam riješiti i taj problem.

Informacije o sponzorima dostupne su na
mailto:marketing@stretcher.com

Izdavač:

The Dollar Stretcher Inc.
gary@stretcher.com