07 srpnja 2011

Ask The Computer Lady 37

The Dollar Stretcher presents
Ask The Computer Lady

Volume 12 Issue #7
February 12, 2009

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Registered: Library of Congress, Washington DC - ISSN: 1525-6332
Written by Elizabeth Boston, http://askTCL.com
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

U ovom broju...



1. Uvod
2. Kako su mi počele dolaziti sve te spam poruke?
3. Kako da zaustavim spam poruke?
4. Outlook Express provjera pravopisa.
5. Igra Professor Fizzwizzle
6. Vaši komentari




Pozdrav,

Dobro došli u novi broj Ask The Computer Lady!

Lijepi je dan danas u Maineu, temperatura je malo iznad smrzavanja, a onih 20 cm snijega u vrtu počinje se otapati!

Za vas ovog tjedna imam odlične informacije, zajedno sa zabavnom igricom koju će vas okupiti, i održati vaš um mladenačkim u isto vrijeme. (barem se nadam da je tako kod mene!)

Želim vam odličan tjedan,
Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Ask The Computer Lady
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(2)

Draga Computer Lady,

Svaki puta kada uključim računalo, tu se nalazi od 10 do 38 spam poruka koje me pokušavaju informirati o tome da mi dolazi mnogo novca ili da nešto trebam kupiti. Već sam odustao od pokušaja da ih zaustavim, pokušao sam sa ukidanjem pretplate na neke poruke, ali ništa nije pomoglo, a treba veliki dio vremena da ih sve obrišem.

Postoji li način da ukinem dolazak svih tih gluposti?

Hvala vam, John B


Dragi Johne,

Niste usamljeni! To je jedan od najčešćih problema modernog e-mail doba! Možda ste se zapitali nešto kao, "odakle samo dolaze?" ili "kako su došli do moje e-mail adrese?". Pokušat ću vam odgovoriti na ta pitanja i dati vam neka rješenja kako se riješiti tih poruka ili ih barem smanjiti.

I ja dobivam poveću količinu tog smeća svakog dana. Neki od njih nude mi lijekove za povećanje dijelova tijela koje nemam, a neki od njih su poruke mladih djevojaka koje traže spoj. U mojoj situaciji najlakši način da se riješim tog smeća jest da kliknem tipku Delete na tipkovnici. Postoje i druga rješenja, ali nisu sva od njih kvalitetna za sve ljude.

Pa, kako se dogodilo da ste počeli primati sve to smeće?
Postoje mnogi načini kako je vaša e-mail adresa mogla završiti kod onih koji se bave slanjem neželjene pošte, a ja ću navesti samo najčešće oblike toga.

1. Vaša e-mail adresa je upisana na nekoj web stranici. Kada ostavite komentar na neki post, upišete se u knjigu gostiju, ili na lastitoj web stranici ili blogu objevite e-mail kao oblik kontakta, (kao ja, na primjer) vaša e-mail adresa postaje javno dobro. Spameri znaju da je na web stranicama zapisano na tisuće adresa, pa su kreirali program koji traži takve stranice i "ubire" svaku e-mail adresu na koju naiđe. Zaista je jednostavno, jer sve što treba jest pronaći tekst u čijoj sredini se nalazi znak @ i da završava na .com ili .net. Tada program kreira popis adresa koje nalazi, pa ljudi koji su vlasnici adresa dobiju tone smeća za koje nisu ni sanjali.

Kada se upišete u moju knjigu gostiju ili ostavite komentar, jedina osoba koja će vidjeti vašu adresu sam ja, a ja je neću proslijeđivati nikome.

2. Vaša e-mail adresa je korištena da nešto "osvoji". Gotvo sve što se nalazi na webu jest tamo iz nekog razloga, a razlog je većinom stvaranje novca. Ni moja strania nije izuzetak. Razlika između moje stranice i ostalih je što ja ne koristim trikove da bih zaradila svoj novac. Postoje mnoge stranice koje vam govore da će vam računalo raditi brže ako popunite taj obrazac, ali da ćete sigurno osvojiti neku nagradu ako se pretplatite na nešto. Na nesreću, jedina osoba koja tada osvaja jest vlasnik stranice koji tada vašu e-mail adresu može prodati onome tko ponudi najviše novca.

3. Vaša e-mail adresa je uključena u poruku koju treba proslijediti koja na kraju završi u sandučiću spamera. Nedavno sam pročitala odličan članak kako je počelo sa time na web stranici Ask-Leo: http://ask-leo.com/how_does_using_bcc_help_reduce_spam.html

Jednom kad se vaša e-mail adresa uključi na listu spamera, a na te ste poruke bilo kako odgovorili (uključujući vaš pokušaj da prekinete pretplatu) vaša e-mail adresa bit će prodana osobi koja za nju ponudi najviše novca. Činjenica da ste pokušali prekinuti pretplatu obavijestila ih je da stvarna osoba čita takve poruke, zbog čega im je sada vaša e-mail adresa još dragocjenija.


Ovaj članak nastavlja se u sekciji 3
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(3)

Sada kada ste stekli sliku o tome kako ste počeli dobivati spam e-mail poruke, razgovarat ćemo o načinu kako da ih zaustavite. Budući da ne možemo upasti u računalo spamera i obrisati vaše ime sa njihove liste, moramo pokušati načine kako da blokiramo dolazak slijedećih spam poruka.

Najdrastičniji način da posve (barem na neko vrijeme) zaustavite sve spam poruke jest da promijenite e-mail. Da, to jest drastično i morat ćete obavijestiti sve prijatelje, obitelj, liste newslettera na koje ste pretplaćeni (kao ovaj, npr.) i poslovne suradnike da ste promijenili adresu. Iako jest drastično, to je najbrži način da smanjite spam poruke.

Ako promjena adrese ne dolazi u obzir, morat ćete naći način da filtrirate sve dolazne poruke.

Ako program koji koristite za čitanje e-mail ima opciju filtriranja poruka možete ju pokrenuti i koristiti za odbacivanje neželjenih poruka.

Windows Mail:

1. Otvorite Windows Mail.
2. Kliknite na "Tools" u traci izbornika, zatim na "Junk E-mail Options"
3. U prozoru Junk E-mail options, odaberite karticu "Options".
4. Na stranici Options, odaberite razinu zaštite koju želite.
5. Kliknite na "OK" na dnu stranice da spremite postavke.

Outlook Express:

Outlook Express nema ugrađeni filter, ali možete ga kreirati sami. Proces je predugačak za opisivanje ovdje, ali Microsoft ima odlično opisani tutorijal na svojoj stranici:
http://www.microsoft.com/windows/IE/community/columns/junkmail.mspx

Microsoft Outlook:

1. Otvorite Microsoft Outlook
2. Kliknite na "Actions" u traci izbornika, kliknite na "Junk E-mail" i zatim na
"Junk E-mail Options".
3. U prozoru Junk E-mail options, odaberite karticu "Options".
4. Na stranici Options, odaberite razinu zaštite koju želite i obrišite kvačicu sa svih dodatnih opcija koje vam nisu potrebne.
5. Kliknite na "OK" na dnu stranice da spremite postavke.

Mozilla Thunderbird:

1. Otvorite Thunderbird.
2. Kliknite na "Tools" u traci izbornika, zatim na "Account Settings"
3. Kliknite na "Junk Settings" ispod e-mail adrese.
4. Kliknite da odaberete koje postavke želite koristiti u prozoru Junk Settings.
5. Kliknite "OK" za spremanje postavki i zatvaranje prozora.

Još jedan odličan način da koristite filter jest otvaranje online e-maila na Google,

www.gmail.com

Možete ili koristiti novu e-mail adresu koju ste dobili od Gmail-a ili na nju proslijediti svoje dosadašnje e-mail adrese (To ćete napraviti klikanjem na "Settings" u gornjem desnom kutu prozora Gmail-a, tada na katricu "Accounts".) Filter Gmail-a je automatiziran, temeljit i vrlo točan.

Zadnja opcija jest kupovina programa koji filtrira spam poruke.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(4)

Draga Computer Lady,

Znam da ovo zvuči prejednostavno, ali želim naučiti kako da provjerim pravopis u
Outlook Express?
Hvala, Frances


Draga Computer Lady,
Hvala vam za vašu pomoć putem kolumne svakog tjedna.
Koristim OE za čitanje e-maila. Imam dva računala u kući i nijedno nema uključenu opciju provjere pravopisa, ali ne znamo kako ju uključiti. Kako možemo uključiti tu opciju i prebaciti jezik za koji želimo ju koristiti?
Hvala vam, Matthew


Dragi moji Frances & Matthew,

Vaša pitanja zapravo nisu jednostavna, takvo pitanje čujem prilično često. Počnimo sa objašnjenjem što opcija provjere pravopisa u Outlook Express zapravo znači, zatim ću pojasniti kako riješiti problem.
Kada je Microsoft kreirao Outlook Express, u program nisu uključili opciju provjere gramatike i pravopisa, ali ta opcija postoji u nekim drugim njihovim proizvodima kao što je Microsoft Word. Ne znam baš puno ljudi koji će kupovati Word samo da bi mogli provjeriti pravopis za svoj e-mail, ali srećom postoji besplatan program koji rješava ovaj problem.

Matthew ima još jedan problemčić koji je postao uobičajena greška u Microsoft Office. Iako nisam baš sigurna što ju uzrokuje, znam za jedan program koji ju može popraviti.
Ovdje su informacije o programu koji vam je potreban:

Outlook Express Spell Checker
Funkcionira na Windows 9X, ME, 2000 & XP

Autor: Vampirefo
Download here:
http://www.geocities.com/vampirefo/

Outlook Express Spell Checker je besplatan program koji ljudima omogućava provjeru pravopisa u Outlook Express. To je samostalna aplikacija, koja se ugrađuje u Outlook Express.
Jedan od razloga što vam je potreban taj program jest to što Microsoft ne koristi provjeru pravopisa osim ako ne instalirate njihove programe kao Word ili Works ili cijeli Microsoft Office, a drugi je razlog što možebitna provjera pravopisa nije na jeziku koji vam odgovara. Outlook Express spell checker će riješiti i to.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(5)
Professor Fizzwizzle Game
Radi na Windows 95/98/2000/ME/XP/Vista
Cijena: $19.95

Kada sam postavljala starije članke na moju stranicu, naišla sam na igricu koju nisam igrala već nekoliko godina, i posve sam zaboravila na nju. Odlučila sam ju instalirati i provjeriti da li radi na Windows Vista – nema nikakvih problema.

Ovo je zabavna igra slagalica koja vam zaokuplja mozak, jer morate obuzdati malenog genija, Professora Fizzwizzlea. Morate mu pomoći da pomoću raznih spravica rješava svaki nivo igre.

Volim ovu igricu jer me tjera na razmišljanje. Svaka razina igre je nova slagalica koju morate riješiti da biste našli izlaz. Professor Fizzwizzle zahtijeva malo vježbanja, ali većinom treba razmišljati. Ovo je odlična zabava za djecu (i odrasle) kad im je potreban odmor! Kako napredujete kroz razine igre slagalice postaju sve teže, ali ako zapnete kliknite na dugme Menu i prikazat će se rješenje.


Kliknite na link i downloadajte besplatnu pokusnu verziju.

http://tinyurl.com/abhzgc

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Zaštitite svoje računalo od virusa!
Download 30-dnevni besplatni pokus AVG-a na:
http://tinyurl.com/87zj4
AVG čuva moje računalo od virusa već 6 godina!
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(6) LIJEPI KOMENTARI OVOG TJEDNA:
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Moje ime je: Joan
Ja sam iz: Indiana
Moja poruka:
Kao odgovor Denise koja je željela znati kako spremiti stranice koje ne želi staviti u Omiljene. Ono što ja radim jest desni klik mišem i šaljem prečac do stranice na svoju radnu površinu. Na radnoj površini imam mapu koju zovem "websites" i u nju ubacim svaki novi prečac.
Također imam i mapu "contests" sa prečacima do natječaja na koje se prijavljujem svaki dan. Kada natječaj završi desnim klikom miša obrišem stranicu iz mape. Usput rečeno, volim vašu stranicu. Mislim da ima svaki broj newslettera od godine 2001 do danas u mapi "computer lady" – zaista volim kreirati mape LOL. Hvala vam što dijelite svoje znanje sa nama.

Moje ime je: Papion
Ja sam iz: Dallas
Moja poruka: Samo razgledam..naišao na stranicu. Zanima me što mislite o Windows Vista.

Pozdrav, Papion,
Mislim da je Vista mnogo bolja nego što ljudi govore. Čak mi je ona stabilnija nego što su bili XP.
Elizabeth


Možete mi poslati komentare kad se prijavite u knjigu gostiju:

http://www.asktcl.com i klikom na Guestbook link

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

Elizabeth Boston je vlasnica trgovine računalima, servisa i konzultantskog posla u North Berwicku, Maine. Ako imate bilo koje pitanje vezano uz računala, možete kontaktirati Elizabeth putem e-maila na questions@askTCL.com

Ako imate problem sa pretplatom ili ukidanjem pretplate pošaljite email na admin@stretcher.com i ljudsko biće pomoći će vam riješiti i taj problem.

Informacije o sponzorima dostupne su na
mailto:marketing@stretcher.com

Izdavač:

The Dollar Stretcher Inc.
gary@stretcher.com