21 srpnja 2011

Ask The Computer Lady 38

The Dollar Stretcher presents
Ask The Computer Lady

Volume 12 Issue #9
February 26, 2009

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Registered: Library of Congress, Washington DC - ISSN: 1525-6332
Written by Elizabeth Boston, http://askTCL.com
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

U ovom broju...



1. Uvod
2. Spremanje datoteke sa receptima za obiteljsko okupljanje.
3. Promjena antivirusnog programa
4. Kako napraviti sigurno spremanje (backup) datoteka u Outlook.
5. Igra Granny In Paradise
6. Vaši komentari




Pozdrav,

Dobro došli u novo izdanje Ask The Computer Lady!

I opet ja kasnim sa ovim brojem newslettera, žao mi je i nadam se da vam to ne smeta!

Ne želim duljiti sa novim uvodnikom, ali podsjećam vas da pogledate na moju web stranicu, te ostavite komentare na dnu stranica sa člancima. Svi komentari pojavit će se na stranici čim ih odobrim (ne želim ništa negativno na svojoj stranici kao što su spam poruke). Nadam se da ću razviti zajednicu čitatelja koji pomažu jedni drugim čitajući moje članke, ali i vlastitim iskustvom.

Želim vam odličan tjedan,
Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Ask The Computer Lady
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(2)
Draga Computer Lady,

Pripremam obiteljsku kuharicu povodom 95. Godišnjeg okupljanja naše obitelji.
Pitam se bih li ju trebala objaviti i za javnost. Natipkala sam recepte u programu Works, ali znam da ne koriste svi taj program. Bi li neki program iz grupe Adobe bio bolji? Željela bih podijeliti kuharicu na CD-ima i u isprintanim izdanjima.

Hvala vam za sve savjete, Jacque Brown


Draga Jacque,

Pozdravljam vaše znanje da ne koriste svi program Works, a mnogi čak i ne znaju da neće moći pogledati dokument rađen u jednom programu ako ga otvore u nekom drugom. Pogledajmo opcije koje će vam odgovarati.

Za printane primjereke koje namjeravate poklanjati, ne morate se brinuti zbog formata. Jednom kad isprintate dokument svatko će ga moći čitati.

Ono za što se morate pobrinuti jest format dokumenta koji ćete staviti na disk. Adobe je dobra opcija, ali je vrlo skup za kupovinu. Postoje slični programi koji će vam omogućiti spremanje dokumenta u format za Adobe, ali najprije ih treba downloadati sa interneta i instalirati u računalo.

Pogledajmo nekoliko mogućih rješenja, počevši od najjednostavnijeg.

1. Dokument rađen u programu Works možete spremiti ili ako običan tekst ili kao obogaćeni tekst. Običan tekst sprema se samo sa pisanim riječima, bez uređivanja kao što su podebljanje, ukošavanje slova, podvučene riječi ili boja slova. Obogaćeni tekst sprema sve napisano sa ranije navedenim osnovnim uređenjima. To vam omogućava da posložite tesktove sa različitim veličinama slova za nazive recepata, podebljanjima i drugačijim bojama. Te će opcije najbolje djelovati ako u knjigu ne slažete i slike, a ne morate instalirati nikakav novi program na računalo.

a. Jednostavno otvorite kuharicu u programu Works, kliknite na traku na dugme "File", zatim na "Save As."
b. U izborniku Save As, potražite gdje piše "Save as type:" i kliknite na padajući izbornik.
c. Odaberite ili "Rich Text Format (*.rtf)" ili "Text File (*.txt) i utipkajte novi naziv svog dokumenta.
d. Kliknite na dugme "Save" da spremite novu kopiju svog dokumenta.
e. Otvorite dokument sa programom WordPad. (sva računala sa Windowsima imaju WordPad) da pogledate kako izgleda rezultat.

2. Možete instalirati program koji će prebaciti vaš Works dokument u datoteku programa Adobe Acrobat. Obično ti programi izgledaju kao printer na vašem računalu (zato se čini da će se datoteka Acrobat readera ispisati, iako nikakav papir ne izlazi iz printera). Ja nemam takav program na svom računalu, ali pretražite Google sa riječima "Print to PDF" i tu ima mnoštvo rezultata, većina njih je besplatna, a neki se moraju platiti.

3. Možete instalirati program koji će pospremiti dokument u oblik PDF datoteke. Na mom računalu su dva programa koji mi omogućavaju da spremam ili prebacujem sve datoteke u oblik PDF. Microsoft Word ima tu opciju, ali bolje je instalirati tu opciju sa Microsoft web stranice.
Ja koristim program iz tvrtke Serif Software zvan PagePlus. To je program za desktop publishing koji mi omogućava da kreiram sve od naljepnica sa adresama, newslettera, čestitki, pisama do velikih postera. Jedna od opcija u PagePlus jest da mogu objaviti PDF verziju svojih dokumenata, pa tada kliknem na "File" i odaberem "Publish to PDF". Kao dodatak spremanju u PDF verziji, PagePlus vam dopušta i otavranje postojećih PDF datoteka i njihovo uređivanje, što je odlična opcija.

Ja koristim Page Plus gotovo cijelo vrijeme, a vrlo je jednostavan za dijeljenje dokumenata sa drugima korištenjem opcije Publish to PDF. Potražite PagePlus na:
http://www.jdoqocy.com/click-3030483-10541906

4. Sada idemo na neke teže opcije. Možete ponovo kreirati svoju kuharicu u obliku HTML formata (što znači da će izgledati kao web stranica), a bit će moguće čitati na računalima sa Windowsima, no HTML datoteke dostupne su čak i korisnicima MAC računala.

5. Zadnja opcija, i najskuplja, jest kupovina programa Adobe Acrobat sa stranice www.adobe.com. Trenutno se program prodaje po cijenima između $299.00 i $699.00 ovisno o verziji koju kupujete.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(3)
Draga Computer Lady,

Imam računalo Dell laptop Inspiron 1720. Istekla mi je pokusna verzija programa TrendMicro PC-cillin i sada želim koristiti drugi programa. Netko mi je rekao da se antivirusni program ne smije mijenjati, je li to istina? Ako nije, koju sigurnost protiv Internet napasti mi vi preporučujete??

Puno vam hvala, Karen


Draga Karen,

Savršeno je sigurno promijeniti antivirusni program, ali nimalo nije sigurno postaviti novi program, a u radu još zadržati stari u isto vrijeme.

Pod time mislim da najprije trebate ukloniti stari antivirusni program, u vašem slučaju
PC-cillin, prije instaliranja novog programa.

Moja preporuka za Antivirus jest AVG. Ja koristim AVG već najmanje 8 godina, i radi savršeno!
Ne samo da mi štiti računalo, već redovito uklanja viruse iz datoteka koje sam od klijenata prebacila u svoje računalo dok popravljam njihovo.

Ono što trebate jest otvoriti web stranicu AVG-a na: http://tinyurl.com/2olst7 i downloadati 30-dnevnu pokusnu verziju njihovog antivirusnog programa za Internet Security. Kad ste downloadali program spremite ga u svoje računalo u posebnu mapu.

Kad je AVG u svojoj mapi, zatvorite internet i otvorite Control Panel.

Pronađite "Add/Remove Programs" ikonu u Control Panel, otvorite i pronađite stari antivirusni program u listi instaliranih programa.

Kliknite na njegovo ime, zatim na "Uninstall" ili "Remove" (ovisi kako piše na vašem računalu)

Jednom kada je stari antivirus uklonjen, ponovo pokrenite svoje računalo (restartirajte ga).

Kada su se Windowsi ponovo podigli, dva puta kliknite na AVG datoteku koju ste spremili u mapu da bi počeo proces instaliranja.

Ponovo otvorite ulaz za Internet i završite instaliranje AVG-a.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(4)

Draga Computer Lady,

Drago mi je što vidim da i vi koristite MS Outlook! U pravu ste, kalendar i popis zadataka su odlične opcije.

Ali otkad imam novo računalo koje radi na XP, moram priznati da nisam radila
back up jer ne mogu naći brz, lagan način da sigurno spremam datoteke iz MS Outlooka.

Kako to vi radite? Ako izgubim sve moje e-mailove znam da neću preživjeti!

Uz vas su mnoge stvari sa računalom lakše.

Hvala! Brenda


Draga Brenda,

Prva stvar koju morate znati da biste radili back up za Outlook jest lokacija svih datoteka koje postoje u njemu.

Outlook XP je u tome vrlo jednostavan. Samo kliknite na "File" u Outlooku i zatim na "Data File Management...". To će otvoriti mali prozor koji ispisuje sve vaše datoteke. Kod vas će vjerojatno biti samo jedna.

Kliknite na datoteku, zatim na settings. Tada će vam se pokazati točna lokacija gdje se ta datoteka nalazi.

Jednom kada otkrijete lokaciju datoteke, jednostavno je napraviti back up, samo kopirajte datoteku na CD ili neki drugi oblik prenosive memorije.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(5)
Granny in Paradise

Radi na Windows 200, XP i Vista.

Kliknite na donji link da odigrate besplatnih sat vremena.
http://tinyurl.com/bygxhf
Cijena: $19.99 ($6.99 for Game Club Members)

Ja sam baka, pa je valjda prirodno da volim igrice koje se sastoje od majušne bakice u papučama koja trči da spasi svoje mačiće od zlog Dr. Meowa.
Možete pomoći bakici trčati, penjati se, kopati, lebdjeti i lupati kroz 5 svjetova i više od 170 nivoa dok spašavate mačke i prebijate nevaljalce. Da bi se bakica pokretala po vašem ekranu, koristite strelice na tipkovnici, a za kopanje rupa i lupanje nevaljalaca koristite razmaknicu. To je sve što je potrebno!
Granny je jedna od meni zauvijek najdražih igara. Krenite i saznajte da li će i vama postati najdraža. Kliknite na link, downloadajte pokus i igrajte 60 minuta.

http://tinyurl.com/bygxhf

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Zaštitite svoje računalo od virusa!
Download 30-dnevni besplatni pokus AVG-a na:
http://tinyurl.com/87zj4
AVG čuva moje računalo od virusa već 6 godina!
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(6) LIJEPI KOMENTARI OVOG TJEDNA:
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Moje ime je: Dana
Ja sam iz: North West Pennsylvania on the shores of Lake Erie
Moja poruka: U jednom broju E-zinea napisali ste "Šijem haljinu za nju, jer jučer sam naručila saten po 40% sniženja od redovne cijene!". Zaista se nadam da ćemo vidjeti rezultat, završenu haljinu. Već sam vidjela neke od vaših kreacija i predivne su mi. Vjenčanica je tako težak zadatak. Sretno!
Dana

Draga Dana,
Sigurno je da ću postaviti tako važne slike na moju web stranicu!
Elizabeth


Moje ime je: Lawson
Ja sam iz: Bartow, FL.
Moja poruka: prijedlog za Janet o svim ikonama na radnoj površini. Ja sam kreirao jednu mapu na radnoj površini i sve ono što ne koristim često sam ubacio u tu mapu, pa joj dao naziv Nekorištene ikone. Ako ih zatrebam bit će mi pri ruci bez nepotrebnog nereda na radnoj površini.

Moje ime je: Marie
Ja sam iz: Canada
Moja poruka: Draga Elizabeth, imate isto ime kao moja draga prijateljica koja mi je pomogla u svim učenjima šivanja, ali vaš newsletter je prvi na koji sam se pretplatila kada sam počela učiti o računalima još 1999. godine i još uvijek učim uz vas. Hvala vam što odvojite toliko vremena da sve vrlo detaljno, ali vrlo jednostavno objasnite i odgovorite na naša pitanja. Vaš posao cijene svi vaši korisnici.
Čestite vašoj kćeri i uskoro zetu.

Možete mi poslati komentare kad se prijavite u knjigu gostiju:

http://www.asktcl.com i klikom na Guestbook link

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

Elizabeth Boston je vlasnica trgovine računalima, servisa i konzultantskog posla u North Berwicku, Maine. Ako imate bilo koje pitanje vezano uz računala, možete kontaktirati Elizabeth putem e-maila na questions@askTCL.com

Ako imate problem sa pretplatom ili ukidanjem pretplate pošaljite email na admin@stretcher.com i ljudsko biće pomoći će vam riješiti i taj problem.

Informacije o sponzorima dostupne su na
mailto:marketing@stretcher.com

Izdavač:

The Dollar Stretcher Inc.
gary@stretcher.com