23 srpnja 2011

Ask The Computer Lady 39

The Dollar Stretcher presents
Ask The Computer Lady

Volume 12 Issue #10
March 5, 2009

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Registered: Library of Congress, Washington DC - ISSN: 1525-6332
Written by Elizabeth Boston, http://askTCL.com
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

U ovom broju...



1. Uvod
2. Kako downloadati Firefox.
3. Kako pomaknuti prozor pomoću tipkovnice.
4. Kako smanjiti veličinu slike.
5. Kako obrisati popis nedavno otvorenih dokumenata.
6. Vaši komentari




Pozdrav,

Dobro došli u novi broj Ask The Computer Lady!

Danas je mojoj kćeri 24. rođendan! Sretan rođendan, Sarah!

Iako je ožujak već ovdje, još uvijek se čini kao da je vani zima.
Jučer, i opet jutros, termometar ispred kuće pokazivao je temperaturu ispod nule kada sam izišla u 6 sati. Ovo jutro pogledala sam van tek oko 9 sati, i bilo je oko -1C. Ovo je vrijeme kada napuštate kuću ubundani za ciču zimu, a vraćate se popodne kad liči na proljeće.

Zaručnik moje kćeri Sarah, zove se John, radi na web stranici i to sam vam poželjela objaviti. Johnova web stranica je blog gdje piše ono što ga je očaralo. Većinom se to radi o tinejdžerskim razmišljanjima, ali može se odnositi na sve nas. Voljela bih da to pogledate i pročitate neke rečenice. Možete mu ostaviti i komentar i reći kako vam se sviđa ta stranica. Pogledajte na: www.christianfriends4youth.com

Želim vam odličan tjedan,
Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Ask The Computer Lady
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(2)

Draga Computer Lady,

Pokušala sam downloadati Firefox, ali nakon što se download završi i počnem otpakiravati datoteke..... ne može se instalirati jer treba Win.2000 ili noviji

Još uvijek radim na računalu sa win.98 izdanjem. Postoji li za mene neka opcija da koristim Firefox, jer trenutno ne mogu koristiti čak niti Explorer.

Koristila sam Firefox na kćerkinom računalu, pa sam se nadala da ću ga moći downloadati kod sebe kad primim vaš novi Newsletter.

Hvala, Kath


Draga Kath,

Ja više nemam računalo sa Windows 98 u svom uredu, pa vam ne mogu reći kako će ovo funkcionirati, ali znam kako možete downloadati stariju verziju Firefoxa.

Evo mojih originalnih uputa za download Firefoxa.

Mozilla Firefox:

Trebate downloadati i instalirati Firefox na računalo prije korištenja. Evo kako.

1. Otvorite Internet Explorer i zatim pođite na http://www.mozilla.com/en-US/
2. Kliknite na zeleno dugme "Download Firefox - Free"
3. Pojavi se prozor koji pita želite li spremiti datoteku. Radije kliknite na dugme "Run".
4. Pojavi se novo upozorenje koje vam kaže da će se pokrenuti novi program. Kliknite dugme "Run".
5. Počinje raditi Firefox Setup Wizard. Kliknite "Next" na prva dva prozora koji se otvaraju redom.
6. U trećem prozoru kliknite "Install".
7. Kad se Firefox instalira, pojavit će se završni prozor. Tada kliknite na "Finish".

Sada ćete naći Firefox u svom Start Menu. Ako ga namjeravate koristiti često, najbolje je da kreirate njegovu kopiju na radnu površinu. Desnim klikom miša odaberite Firefox ikonu u start menu, potvrdite "Send To" i kliknite na "Desktop (create shortcut)

Ako želite downloadati stariju verziju Firefoxa, u koraku 2 kliknite na sitni link ispod zelenog dugmeta na kojem kaže "Other Systems and Languages".

Na slijedećoj stranici nađite tekst koji kaže "Looking for an earlier release?" i kliknite na link za Firefox 2.0.0.20 odmah ispod.

Na 2. stranici Firefoxa, morate pomaknuti prema dolje i provjeriti na kojem je jeziku, (pretpostavljam da trebate engleski (US)) i tada odaberite prvi link u tom redu za
download.

Počet će vaš download, a vi samo morate pratiti upute na stranici za uspješno instaliranje.

Nadam se da će vam ovo pomoći, ali javite mi ako niste uspjeli.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(3)
Draga Computer Lady,

VOLIM vaš newsletter. Obično za sitne probleme nalazim rješenja samostalno, ali sada nisam uspjela.

U pokušaju da pomognem nekome drugom sve ikone na mojoj radnoj površini postale su OGROMNE!!! Kada desnim dijelom miša kliknem na radnu površinu i odaberem karticu
"PROPERTIES" , ne mogu doći do dna stranice da kliknem "APPLY" kako bi se iskone smanjile i pokretna traka sa strane ostala na mjestu!
Pokušala sam mijenjati veličinu ekrana, ali nisam imala sreće. Mogu pomicati mišem lijevo, desno i prema dolje, ali ne mogu pogoditi samo dno ekrana.

Pokušavajući ovo popraviti sinoć sam bila budna do 2 sata ujutro

Joslynn


Draga Joslynn,

Ovo će pomoći.

Otvorite prozor Properties na radnoj površini i napravite promjene koje želite. Kada zatrebate kliknuti dugme Apply, napravite slijedeće:

Pritisnite tipku Alt lijevo od razmaknice, zatim pritisnite razmaknicu i zatim slovo M.

Sada uz pomoć strelica na tipkovnici pomaknite prozor na ekranu prema gore. Kada vam dugme "Apply" postane vidljivo, pritisnite Enter.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(4)

Draga Computer Lady,

Moja prijateljica mi je poklonila CD sa predivnim slikama snimljenim na posebnoj prigodi kojoj sam prisustvovala. Napokon sam uspjela downloadati program uz pomoć kojega to mogu pregledati, ali kada nekome pokušam poslati slike, (makar i samo jednu) vraća mi se poruka koja kaže da je lika prevelika.

Imam prijatelje koji su mi slali slike svojih unuka i to u veličinama manje snimke. Kako da ja tako uredim moje slike?

Sve slike koje imam na CD-u su ogromne, a čak i ako im kod mene izmijenim veličinu, drugima one ponovo dolaze ogromne.

Hvala vam za svu pomoć, redovna čitateljica Marilyn


Draga Marilyn,

Kratak odgovor na vaše pitanje jest da trebate spremiti promjenu na slici, tj. kada izmijenite veličinu slike treba kliknuti Save. Ako se originalna slika zove grandkids.jpg, otvorite program za uređivanje slika, promijenite veličinu, spremite sa nazivnom kao grandkidssm.jpg da biste sačuvali originalnu sliku i tada pošaljite smanjenu sliku.

Niste objasnili koji program za slike koristite, pa ću vam opisati kako ja mijenjam veličinu slike na programu zvanom Irfanview sa stranice http://www.irfanview.com .

1. Otvorite sliku u Irfanview.

2. Za promjenu veličine slike kliknite na "Image" u izborniku i zatim na "Resize/resample".

3. Korištenje opcija u prozoru Resample, brzo ćete smanjiti sliku na pola ili još više, a možete i sami upisati veličinu slike koju želite. Kliknite "OK" kad ste završili.

4. sada spremite smanjenu sliku koristeći "File" i "Save As". Pobrinite se da se ime nove slike bar malo razlikuje od originala.

5. Sada pošaljite e-mail poruku sa smanjenim slikama.

Elizabeth=20

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(5)

Draga Computer Lady,

Zaista uživam u vašem newsletteru i toliko mi pomaže naučiti.
Želim znati kako mogu obrisati nedavno otvorene dokumente u XP. To se drugačije radi u
ME. Ne mogu naći upute za ovo. Hvala vam,
Ginger


Draga Ginger,

Tu je opciju malo teže naći u XP nego što je bilo u ranijim verzijama Windowsa, ali ja sam ju našla. Evo kako to ide:

1. Desni klik mišem na prazni dio trake za zadatke, pa klik na "Properties".

2. otvorit će se prozor "Taskbar and Start Menu Properties". Kliknite na karticu "Start Menu" i zatim na "Customize..." u području "Start Menu".

3. Otvorit će se prozor "Customize Start Menu". Klik na karticu "Advanced" i blizu dna stranice vidjet ćete odjeljak "Recent Documents". Kliknite na dugme gdje piše
"Clear List".

4. Kliknite dugme "OK" dva puta i sve će biti završeno.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
Zaštitite svoje računalo od virusa!
Download 30-dnevni besplatni pokus AVG-a na:
http://tinyurl.com/87zj4
AVG čuva moje računalo od virusa već 6 godina!
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~
(6) LIJEPI KOMENTARI OVOG TJEDNA:
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

Moje ime je: Earl
Ja sam iz: Falls Church, VA
Moja poruka:
Dobar dan. Ja sam "Super Senior" i jedva čekam vaše lekcije svakog tjedna… zaista su mi velika pomoć.
Nastavite sa dobrim poslom, cijenimo ga, Earl

Moje ime je: Priscilla
Ja sam iz: Jay
Moja poruka:
Draga Elizabeth – pretplatnik sam na vaš newsletter još od godine 1999. Svakoga tjedna od vas mi stiže nova željena lekcija. Poslala sam vašu adresu svima za koje smatram da imaju pitanja o računalima.
Ovog tjedna savjeti o pripremi kuharice bili su mi od velike pomoći, jer također pripremam kuharicu za moju djecu i unuke.
Hvala vam. Od vas nam uvijek stiže savršena usluga.

Možete mi poslati komentare kad se prijavite u knjigu gostiju:

http://www.asktcl.com i klikom na Guestbook link

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

Elizabeth Boston je vlasnica trgovine računalima, servisa i konzultantskog posla u North Berwicku, Maine. Ako imate bilo koje pitanje vezano uz računala, možete kontaktirati Elizabeth putem e-maila na questions@askTCL.com

Ako imate problem sa pretplatom ili ukidanjem pretplate pošaljite email na admin@stretcher.com i ljudsko biće pomoći će vam riješiti i taj problem.

Informacije o sponzorima dostupne su na
mailto:marketing@stretcher.com

Izdavač:

The Dollar Stretcher Inc.
gary@stretcher.com