06 ožujka 2013

Ask the computer lady 48



                   The Dollar Stretcher presents
                       Ask The Computer Lady

                        Volume 13 Issue #18
                          May 6, 2010

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
Registered: Library of Congress, Washington DC - ISSN: 1525-6332
Written by Elizabeth Boston,
http://askTCL.com
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^

       U ovom broju...

       1. Uvod
       2. Kako osloboditi mjesto na hard drive-u
       3. Kako promijeniti poredak printanja
       4. Kako ukloniti antivirus Soft
       5. Kako kopirati Itunes glazbu na novo računalo
       6. Vaši komentari


Pozdrav,

Dobro došli u novo izdanje Ask The Computer Lady!

Žao mi je što ovaj broj toliko kasni, oporavljala sam se od manjeg kirurškog zahvata od kojeg se navodno lako oporavlja.

Možete li mi pomoći ovog tjedna pozivajući sve da se prijave na moju Computer Lady Facebook stranicu?

Evo linka...

http://www.facebook.com/pages/Ask-The-Computer-Lady/144494879584?ref=mf#

Želim vam odličan tjedan,
Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^                        Ask The Computer Lady
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
(2)

Draga Computer Lady,

Imam Windows XP. Nakon što se pojavila poruka o premalo memorije, obrisala sam neke stare datoteke i pokrenula Disk cleanup. Objavilo je da ima oko 9 milijuna MB u memoriji koje treba stisnuti. Potvrdila sam OK i za oko 15 sekundi pojavila se poruka da je sve završeno. Provjerila sam ponovo i rezultat je bio isti. Pokušala sam sa defragmentiranjem. Poruka je bila da ima 0% memorije i 4% memorije na 2 drivea, ali ne želi defragmentirati. Mogu li pokušati još nešto?

Sharon


Draga Sharon,

Postoji nekoliko stvari koje možete pokušati, ali prvo zaista se morate uvjeriti da su sve vama važne datoteke sigurno spremljene na CD, ili DVD, USB stick, ili na eksterni hard drive.

Jednom kad su datoteke osigurane, možete početi sa oslobađanjem prostora na računalu.

Budući da ste opisali kako ste već pokrenuli funkciju Disk cleanup na svom računalu, za sada ću preskočiti taj korak.

Prvi korak na ovom putu jest da otvorite Control Panel, klik na "Add or Remove Programs" i pregledajte listu programa koji su instalirani na vašem računalu. Vjerojatno ih ima nekoliko koje ne koristite već godinama, pa ćete osloboditi malo mjesta kada de-instalirate te programe. Ovisno o tipu programa koji uklanjate, mogli biste osloboditi vrlo malo mjesta – ili baš veliku količinu.

Zatim, pogledajte neke datoteke koje ste sigurnosno spremili. Ako imate toliko slika na računalu da ispunjavaju jedan ili više DVD-a, razmislite o tome da ih čuvate samo na diskovima, a ne da računalu. To znači da ćete morati pokrenuti DVD prije pogleda na slike, ali to bi moglo osloboditi ogromnu količinu mjesta na računalu.

Isto vrijedi i za datoteke sa glazbom, filmovima, te čak dokumentima. Sve dok imate sigurne kopije na disku (ja napravim i dvije kopije svakog diska – jednu koristim redovito, a druga je sigurno spremljena i ne koristim ju ako ne moram). Možete ukloniti sa hard drivea one datoteke koje ne koristite često, pa ih pokretati sa DVD-a kad je potrebno.

Kad oslobodite malo mjesta na računalu pokušajte ponovo pokrenuti Disk cleanup. Ispraznite Recycle bin, pa ćete moći pokrenuti i Defrag.

Povremeno, svi ovi koraci neće imati nikakvog učinka na oslobađanje prostora na računalu. U takvim slučajevima najbolja opcija je napraviti sigurnosnu kopiju datoteka, pa pokrenuti System recovery disk koji ste dobili sa računalom. To će obrisati hard drive, te opet instalirati Windows XP. Ovo je nešto što ja često radim za moje klijente, pa im to daje još nekoliko godina rada sa istim računalom.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^ (3)

Draga Computer Lady,

Otkad sam kupila novo računalo sa Windows 7 i Office 2010, moji dokumenti se printaju naopako. Sve što se printa počinje od prve strane, što znači da moram presložiti cijeli dokument nakon printanja.
Kako da ovo promijenim? Becky


Draga Becky,

Ovo je zapravo postavka u programu printera.

ne mogu vam točno reći kako da to promijenite jer ne znam koji tip printera imate, ali mogu vas bar usmjeriti kako da nađete postavku koju treba mijenjati.

Prvo, uđite u svojstva svog printera. Evo kako to ide na Windows 7:

Klik na "Start Orb" i zatim klik na "Devices and Printers" na desnoj strani izbornika Start.

U prozoru Devices and Printers koji se otvori, desni klik na printer, pa klik na "Printing Preferences"

Opcije koje vidite u prozoru Printing Preferences variraju ovisno o printeru koji imate, pa ću vam ja opisati postavke za moj printer HP Color LaserJet 2605. Možda ćete morati malo pretraživati po okviru Printing preferences dok ne otkrijete odgovarajuće postavke.

Za moj HP printer, kliknem na karticu "Advanced", pa u odjeljku "Layout
Options" promijenim poredak stranica od "Front to Back" na "Back
to Front".

Kad sam to odabrala kliknem na "OK" na dnu okvira da se promjene spreme i prozor zatvori.

Nadam se da će vam ovo pomoći u promjeni postavki za vaš printer.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^ (4)

Draga Computer Lady,

Imam Windows XP. Moj anti-virus i anti- spyware je CA. Koristim ga već godinama, a nedavno sam obnovila pretplatu.

Oko dva tjedna nakon što sam obnovila pretplatu, nakon uključivanja računala jedno jutro sistem je bio posve zaključan. Pojavio se mali prozor sa porukom da je zaraženo virusom. U međuvremenu u pozadini se pojavila stranica koja reklamira Antivirus Soft. Bez obzira što učinila ništa nisam mogla pokrenuti! Tako nisam mogla otvoriti niti moj CA Antivirus za skeniranje računala. Nakon što sam iscrpila sve opcije, uz koje sam provela 3 dana, konačno sam se odlučila i otvorila "Soft" program i pretplatila se na njega!! Odmah se sve otključalo i nakon instaliranja radilo je odlično! Pokušala sam poslati poruku u CA da ih obavijestim o ovom problemu, ali moje poruke su se vraćale kao "neposlane". I to po cijeni od $48 za CA (dvije godine). Te $68 za "Soft" (doživotno), osjećala sam se prevarenom!! Možete li mi riješiti ovaj problem, i spriječiti druge da upadnu u zamku kao ja? Sada koristim Incredimail.

Molim vas savjet, Jeanne


Draga Jeanne,

Itekako ste prevareni! Program o kojem govorite, Antivirus Soft, je samo još jedan na dugoj listi malware programa koji su zarazili vaše računalo.

Antivirus Soft nije zapravo antivirusni program. On je zarobio vaše računalo i tražio otkupninu. Na nesreću platili ste tu otkupninu svojom kreditnom karticom, pa sada lopovi koji su kreirali i poslali vam ovaj program imaju podatke o vašoj kreditnoj kartici.
Prvi korak u rješavanju ovog malware-a jest da kontaktirate tvrtku koja vam je izdala kreditnu karticu, zabranite sve naplate sa nje i dobijete novu kreditnu karticu!

Slijedeće je da pobrišete sve tragove tog programa sa svog računala.
Možete guglati za upute kako ukloniti Antivirus Soft, i pratiti ih, ili možete odnijeti računalo u lokalni servis i zamoliti da oni sasvim uklone taj program umjesto vas.

Neki od takvih programa sa otkupninom su teški za uklanjanje, a jedina opcija tada je kompletno brisanje hard drivea i ponovo instaliranje Windowsa.

Kad imate sasvim čisto računalo, predlažem da postavite kvalitetniji antivirus, te anti-malware program kao što je AVG Internet Security. Dodatno, možete kao pomoć instalirati Spybot Search & Destroy na www.safer-
networking.org ili Spyware Blaster na www.javacoolsoftware.com

Oba programa su besplatna, pa ako ih redovito nadograđujete, zaštitit će vaše računalo od mnogobrojnih malware programa.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^ (5)

Draga Computer Lady,

Želim prebaciti iTunes sa starog računala na novo. Imam Seagate
eksterni hard drive, ali ne znam kako da sve to prebacim.

Robert


Dragi Robert,

Mnogi ljudi imaju na svojim računalima mapu punu glazbe sa iTunes, pa traže najjednostavniji način da to prebace na novo računalo.

Ja još nisam korisnik iTunesa (jerojatno ću to postati kad sakupim dovoljno novca da si kupim iPad), ali imam iskustva u sigurnom spremanju iTunes glazbe iz mapa mojih klijenata.

Budući da ste naveli da imate eksterni hard drive, već ste na dobrom putu za spremanje svoje glazbe.

Prvo morate pronaći lokaciju iTunes music mape na računalu. Postoji nekoliko mjesta koja treba pregledati. Prvo je mapa "My Music" u vašim dokumentima. Dat ću vam primjer...

Ako se uključujete na računalo sa istim korisničkim imenom, Robert, lako ćete doći do odgovarajuće mape.

1. Klik na "Start" i tada klik na "My Computer" (ili samo "Computer" ako koristite Vista)

2. Dvostruki klik na mapu "Users" na Vista, ili mapu "Documents And Settings" na XP.

3. Dvostruki klik na mapu "Robert", ili koje je već korisničko ime. To može biti bilo što, od "Default User", Dell Customer, do imena koje ste naveli kad ste prvi put postavljali računalo.
Ako ne znate koje vam je korisničko ime, provjerite sadržaj svake mape koju inače koristite.

4. Jednom kad nađete korisničku mapu, dvostruki klik na "Music" ili "My
Music", pa potražite mapu "iTunes". Ne brinite se ako ona nije na prvom mjestu koje pregledavate, jer može biti na jednoj od nekoliko lokacija.

5. Ako niste našli mapu iTunes u korisničkoj mapi, provjerite mapu "My Music" pod drugim identitetima, pa i u "All Users" ili mapi "Public". Ja često nalazim mapu iTunes u mapama "Public Music" ili "All Users Music".

6. Kad ste našli svoju mapu "iTunes", ostavite taj prozor otvoren i pomaknite ga u jednu stranu ekrana.

7. Sada otvorite prozor za eksterni hard drive. Provjerite da li je dobro priključen na računalo, pa ga uključite i klik na "Start" i "My Computer".

8. U prozoru "My Computer", dvostruki klik na ikonu za eksterni hard drive da se otvori.

9. Pomaknite prozor za eksterni hard drive na suprotnu stranu ekrana da možete povući mapu sa iTunes iz jednog prozora u drugi. To će kreirati kopiju na eksternom hard driveu.

10. Kad ste kopirali mapu iTunes na eksterni hard drive, možete istu tehniku koristiti za prebacivanje te glazbe u novo računalo.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
Elizabeth Boston je vlasnica tvrtke za prodaju računala, servis, te konzultiranje u North Berwick, Maine. Ako imate kakvo pitanje vezano uz računala, pošaljite joj e-mail na questions@askTCL.com

Ako imate problem sa pretplatom ili ukidanjem pretplate pošaljite email na admin@stretcher.com i ljudsko biće pomoći će vam riješiti i taj problem.

Informacije o sponzorima dostupne su na
mailto:marketing@stretcher.com

Izdavač:

The Dollar Stretcher Inc.
gary@stretcher.com