09 travnja 2013

Ask the computer lady 52



                   The Dollar Stretcher presents
                       Ask The Computer Lady

                        Volume 13 Issue #21
                          May 27, 2010

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
Registered: Library of Congress, Washington DC - ISSN: 1525-6332
Written by Elizabeth Boston,
http://askTCL.com
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^

       U ovom broju...

       1. Uvod
       2. XP neće pokupiti nadogradnje.
       3. Kako obrisati Facebook račun
       4. Kako kreirati vlastitu web stranicu: registracija domene prvi put.
       5. Kako se pripremiti za obnavljanje računala.
       6. Vaši komentari


Pozdrav,

Dobro došli u ovo izdanje Ask The Computer Lady!

Ovaj uvod je nešto duži nego inače, i nema veze sa računalima. Molim vas, preskočite uvod ako vas zanimaju samo stvari vezane uz računalo.

Prošli tjedan dok sam pisala newsletter, pripremala sam se odvedem mog psa, 5 godišnju Cassi, kod veterinara zbog povraćanja. Nisam imala pojma da će mi ovog tjedna javiti da moj ljupki psić više nije sa nama.

Kad sam ju odvela veterinaru u četvrtak obavili su razne testove i snimili rendgen. Svi nalazi su bili normalni, pa su joj dali malo tekućine i lijekove i upozorili me da joj dajem više vode u slijedeća 24 sata. Tada sam ju polako hranila raskuhanom rižom i nemasim mesom dok se oporavljala. Cassi je bila u redu kad smo otišli iz ordinacije, pa sam mislila da su je tekućine oporavile i da će se sada dobro osjećati. Nema više povraćanja.

U petak ujutro još uvijek nije povraćala, ali se činila umorna i sretna. Oko 10 ujutro popila je malo vode, i bila sam vesela što je počela pokazivati znakove da će sve biti na dobrom putu. Ipak, činilo mi se da ne može naći dovoljno dobro mjesto za ležanje, često se ustajala i sjedala.

Oko 12:30, otišla sam u banku, a Cassi prvi put u životu nije imala snage da uskoči u auto kroz prozor. Pokušala sam ju podići, ali bolno je zacvilila. Morala sam ju ostaviti kod kuće dok sam se odvezla do banke sama.

U 13:30, znala sam da je nešto gadno. Odbijala je jesti i piti, i postajala je slabija svakog trena. Opet sam zvala veterinara, pozvala sina da se vrati iz škole (nisam željela da dođe kući i nikada više ne vidi svog psa) i ponovo smo ju odveli veterinaru. Morali smo je nositi u ordinaciju u njenoj ležaljci, bila je preslaba čak i da podigne glavu.

U 15 sati ostavili smo je kod veterinara zbog još testiranja. U 16:30
veterinar me nazvao da mi kaže da je operacija jedina prilika za Cassi da ju spase, a nakon toga zvao me da mi kaže da su joj crijeva jako izvrnuta i da je bilo toliko štete da ju nikad ne bi mogli spasiti. Poklopila sam slušalicu i zajecala od šoka i tuge.

Cassi je bila najbolji pas kojeg smo imali dosada. Doveli smo ju iz skloništa na jugu države i posvojili ju. Zahvalna sam što smo bili blagoslovljeni njenom ljubavi i odanosti zadnjih 5 godina.

Trošak za pokušavanje spašavanja njezinog života bio je visok, ali drago mi je da smo pokušali sve što se moglo. Račune ću otplaćivati neko vrijeme. Ako mi želite pomoći kliknite na link ispod i ostavite donaciju za uspomenu na Cassi's.

http://store.eSellerate.net/s.aspx?s=STR0017000025

U kući je vrlo tiho proteklih tjedan dana. Cassi me više ne prati do vrata kad izlazim iz kuće, i više me ne dočekuje pred vratima kad se vratim kući. Bez obzira bila ja u kući ili vrtu, ona je uvijek bila uz mene. Svima nam nedostaje.

Želim vam odličan tjedan,
Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^                        Ask The Computer Lady
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
(2)

Draga Computer Lady,

Imam Windows XP na stolnom računalu, i to mi je osnovno računalo. Nekoliko puta posljednjih mjeseci kad bih dobio obavijest da trebam preuzeti nadogradnje i to bih učinio, računalo bi se zablokiralo, pa bih ga morao ponovo pokrenuti na Safe mode i vratiti na dan prije preuzimanja i instaliranja nadogradnji. To se dogodilo opet prije par dana kada sam skinuo Windows XP Service Pack 3. Imate li kakvu ideju za što se to događa i kako da to zaustavim?

Donnie


Dragi Donnie,

Ovo je zapravo uobičajeni problem sa XP računalima, a obično je jedini način da se to riješi kompletno brisanje i formatiranje hard drive-a sa ponovnim instaliranjem Windows XP-a, tada preuzima nadogradnje kako treba.

Također pokušajte nabaviti CD sa Service Pack 3, pa instalirajte tu nadogradnju sa CD-a. To ponekad pomaže ako download datoteka ne funkcionira, ali ne uvijek.

Također možete skinuti Service pack 3 sa Microsoft web stranice i instalirati. Opet, ni to ne pomaže baš uvijek.

Microsoft ima članak na web stranici koji objašnjava kako možete skinuti Service pack, te kako naručiti CD. Evo tog linka:
http://support.microsoft.com/kb/322389

Ako nijedno od ovoga ne pomaže, jedina opcija je formatiranje hard drive-a i instaliranje Windows XP. Za to biste računalo trebali odnijeti u lokalni servis. Ja to radim redovito za većinu mojih klijenata. Obavijestite osobu koja će vam popravljati računalo koje podatke trebate sačuvati, pa im dostavite diskove sa informacijama o licenci za programe kao što su Office, ili antivirus.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
(3)

Draga Computer Lady,

Vaš sam pretplatnik već neko vrijeme i uvijek naučim nešto novo. Hvala vam! Moje je pitanje u vezi Facebooka. Otvorila sam si tamo račun bez problema, ali sada ga želim izbrisati. Ne mogu otkriti kako se to radi. Možete li mi pomoći, molim vas? To bih jako cijenila.

Srdačno hvala, Sharee


Draga Sharee,

Malo sam istraživala po Facebooku da nađem odgovor na vaše pitanje i kako u većini slučajeva odgovor nije tako jednostavan.

Postoje dvije stvari koje je Facebook pripremio kad se radi o zatvaranju računa. Prvo je Deaktivacija. Drugo je trajno brisanje.

Počet ću sa opisom kako da deaktivirate račun, jer je to relativno jednostavno, a čini se da je i Facebooku draže da to učinite.

Sudeći prema Facebookovom centru za pomoć, kada deaktivirate svoj račun vaš profil i sve informacije povezane sa njim odmah postaju nedostupne ostalim korisnicima Facebooka. To znači da vi nestajete iz Facebook Service-a. Ipak, Facebook sprema vaše informacije, pa ako jednom u budućnosti poželite ponovo aktivirati ovaj račun, izgledat će točno kao što je bio kad ste ga deaktivirali. Mnogi korisnici deaktiviraju svoje račune iz nekih razloga, ali žele imati svoje informacije kad se odluče vratiti.

Kada trajno brišete Facebook račun, sve informacije o vašem računu bit će obrisane iz njihove baze podataka. Jednom kad obrišete Facebook račun nećete ga moći ponovo aktivirati, ili vratiti sve slike i informacije koje ste unijeli.

Za deaktiviranje Facebook računa, otvorite svoju Facebook stranicu, logirajte se kako treba i kliknite na "Account" u gornjem desnom kutu stranice.

U padajućem izborniku klik na "Account Settings".

Zadnja opcija na stranici je "Deactivate Account", klik na to i pratite proces dok završite deaktivaciju računa.

Ako želite trajno izbrisati račun, morat ćete poslati zahtjev Facebooku i zamoliti ih da to oni učine za vas. Nađite link do centra za pomoć, pa potražite Delete.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^ (4)

Zainteresirani ste da imate vlastitu web stranicu, ali ne znate kako početi? Budući da je to nešto što mnogi ljudi ne znaju pravilno obaviti, odlučila sam pojasniti vam sav taj proces kroz nekoliko tjedana. Danas ćemo razogovarati o tome kako se registrira domena.

Prvi korak u postavljanju web stranice jest da se odlučite koje ime želite, a onda to registrirate kao ime svoje domene.

Ime domene je zapravo jedinstvena adresa koja služi za identificiranje web stranice. Budući da je svaka domena jedinstvena, ako netko već ima registrirano ime koje ste vi odabrali, nećete to moći koristiti. Da biste to spriječili dobra je ideja napisati popis potencijalnih domena koje možete koristiti prije nego što počnete proces registracije. Vjerojatno će se pojaviti nekoliko imena koja nećete moći koristiti.

Jednom kad napravite popis potencijalnih imena, pođite online i pronađite slobodno ime za registraciju. Postoji nekoliko mjesta na internetu na kojima možete registrirati domenu, a možda ćete naći neko omiljeno.

Ja volim GoDaddy za registraciju domene. Kod njih već godinama registriram različite domene. Njihove niske cijene čine jednostavnim registriranje više domena odjednom, a onda mogu odabrati onu koja mi najbolje odgovara.

GoDaddy je također centralno mjesto gdje se mogu logirati i pogledati sve svoje domene, saznati kad im je rok istjecanja vlasništva, te ih mijenjati. To mi olakšava rukovanje domenama.

GoDaddy ćete naći iz ovog linka:
http://www.dpbolvw.net/click-3030483-10378406

Na stranici Godaddy, nađite odjeljak "Start Your Domain Name Search Here". Utipkajte prvi izbor, ne morate pisati www dio, ili zadnja tri slova (.com, na primjer), jer završetak domene možete izabrati iz padajućeg izbornika. Klik na "Go" i slijedeća stranica obavijestit će vas je li ta domena slobodna ili ne.

Nemojte se razočarati ako vam je prvi izbor već zauzet, možete pokušati ponovo, ili potražite niže na stranici odjeljak "more options" da vidite prijedloge koje vam daje GoDaddy. Možda ćete naći pravu domenu na ovom popisu, ili će vam to pomoći da smislite savršeno ime.

Kada nađete nekoliko dostupnih domena, pregledajte ih i odaberite onu koja najbolje odgovara vašim potrebama. Stavite kvačicu u kućicu ispred naziva domene (možete ih odabrati i više ako želite), klik na "Proceed to checkout" da obavite kupovinu.
GoDaddy će vam usput pokušati prodati još nekoliko stvari, ali ja tada klikam na link "No thanks... proceed to checkout".

Na izlazu ne morate se brinuti za hosting, o tome ćemo razgovarati za nekoliko tjedana, i ne morate se brinuti za sve ostalo što vam GoDaddy nudi. U ovom trenu sve što vam treba je domena koja pripada vama.

Slijedeći tjedan opisat ću kako da kreirate sadržaj za stranicu. Prije nego što postavite stranicu online, trebate kreirati njezin sadržaj. Objavit ću koji program ja koristim, te dati vam savjete za početak.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^ (5)

Draga Computer Lady,

Moje stolno računalo je doživjelo slom operativnog sustava, ali kad sam ga kupila na Tigerdirect.com nikada nisam dobila disk za oporavak sustava ili sistemski disk sa operativnim sustavom, pa nemam čime ponovo uspostaviti rad računala, iako imam ključ bez ikakvog primjerka za što bih ga koristila.

Imate li kakav prijedlog za mene?

Hvala vam, Sam


Draga Sam,

Ovo je važno pitanje, te situacija u kojoj se nađe dosta ljudi.

Kada kupujete novo ili rabljeno računalo, pobrinite se da uz njega imate sve diskove koji su potrebni za svježe instaliranje Windowsa u slučaju teške zaraze virusom ili sloma hard drive-a.

Mnoga računala danas imaju poseban odjeljak na hard drive-u za oporavak i svježu instalaciju. To je odlična ideja... osim kad je hard drive posve mrtav ili uništen, onda je izgubljen i taj odjeljak.

Kako bismo našli rješenje za ovaj problem, mnogi proizvođači računala pružaju program koji će vam omogućiti da pripremite sami CD za backup odmah nakon kupovine računala. Kad donesete kući novo računalo i nakon uključivanja ono vas pita da li želite kreirati CD za oporavak, nemojte to ignorirati. Snimite si sve na CD.

Druga opcija koju biste mogli koristiti u ovoj situaciji jest da nazovete proizvođača svog računala. To može biti HP, ili Compaq, ili Dell ili Gateway. Mnogi proizvođači poslat će vam CD za oporavak po cijeni od 20 ili 30 dolara.

Ako vam nijedna od ovih opcija ne pomaže, tada morate kupiti novu verziju Windowsa. No, to je prilično skupa opcija. Windowsi se prodaju za više od $100, ali i to je manje skupo od kupovine posve novog računala.

Činjenica da se računalo naručili online na stranici Tiger zaista ništa ne mijenja, ali znati koje marke je vaše računalo može sve promijeniti.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
(6)                     LIJEPI KOMENTARI OVOG TJEDNA:
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
Moje ime je: Ruthie
Ja sam iz: Baltimore, Md.
Moja poruka: Ja sam kao dijete u školi, upravo počinjem učiti, a nastavljam to nakon što pročitam vaš e-mail. Toliko mi je zadovoljstvo istraživati računalo sa savjetima koje sam pročitala, pa pokušavam zapamtiti sve što ste napisali. Hvala vam.

Moje ime je: Cheryl
Ja sam iz: Christiansburg, VA
Moja poruka: Primam vaš newsletter još od 2000. Nikad vam neću dovoljno zahvaliti za svu pomoć koju nam vjerno pružate. Nije bilo lako ući u svijet računala, ali uz vašu pomoć polako to uspijevam. Sada imam 69 godina.

Moje ime je: Pattie
Ja sam iz: Medford, Oregon
Moja poruka: Pozdrav, Elizabeth! Čitam vaš e-zine već neko vrijeme, pa mi se čini da uvijek ima nešto što mogu koristiti. Tijekom godina naučili ste me toliko toga, ali nešto i sama naučim! Prije nekoliko tjedana imala sam veliki slom i pogrešku na hard drive-u. Srećom, stručnjak je spasio moje podatke i dobila sam obnovljeno računalo sa više RAM-a. da skratim priču, spremio je moje e-mailove u datoteku sa završetkom he DLL, koji nisam mogla čitati. Tražila sam po Webu i čak kupila program 'File Helper' koji me tražio da skinem staru verziju IE-a, bla bla. Pazite sad – pogodite što mi je slijedeće stiglo, poruka od vas koju je lako razumjeti i iskoristiti. Vratili su mi novac potrošen na kupovinu onog programa, jer je bio pod garancijom! Još jednom ste u isto vrijeme spasili dvije osobe od nevolje i viška trošenja novca!
Volim vas.


Možete mi poslati komentare kad se upišete u Knjigu gostiju, ili na kraju članka koji ste pročitali. Samo otvorite:
http://www.asktcl.com i klik na link Guestbook
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^

Elizabeth Boston je vlasnica tvrtke za prodaju računala, servis, te konzultiranje u North Berwick, Maine. Ako imate kakvo pitanje vezano uz računala, pošaljite joj e-mail na questions@askTCL.com

Ako imate problem sa pretplatom ili ukidanjem pretplate pošaljite email na admin@stretcher.com i ljudsko biće pomoći će vam riješiti i taj problem.

Informacije o sponzorima dostupne su na
mailto:marketing@stretcher.com

Izdavač:

The Dollar Stretcher Inc.