18 travnja 2013

Ask the computer lady 53



                   The Dollar Stretcher presents
                       Ask The Computer Lady

                        Volume 13 Issue #20
                           May 20, 2010

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
Registered: Library of Congress, Washington DC - ISSN: 1525-6332
Written by Elizabeth Boston,
http://askTCL.com
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^

       U ovom broju...

       1. Uvod
       2. Propalo podizanje sistema, nemoguće nastaviti
       3. Kako promijeniti postavke za više datoteka
       4. Isprintana web stranica izgleda presitno
       5. Program WordWeb Dictionary
       6. Vaši komentari


Pozdrav,

Dobro došli u ovo izdanje Ask The Computer Lady!

Wow! Hvala vam, sada 959 osoba "Like" Ask The Computer Lady na Facebooku! Počašćena sam što sam pročitala komentare koje ste ostavili na stranici. Puno vam hvala!

http://www.facebook.com/pages/Ask-The-Computer-Lady/144494879584?ref=mf#

Uskoro odlazim do veterinara, vrijeme je za godišnji pregled mog psa, a ona je odlučila da je pravo vrijeme da se razboli. Trenutno je vrlo jadni, umorni psić. :-(

Ne mogu dočekati da joj bude bolje!

Želim vam odličan tjedan,
Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^                        Ask The Computer Lady
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
(2)

Draga Computer Lady,

Kada uključim računalo pojavi se poruka: Boot failure, system halted. (podizanje sustava propalo, sustav zadržan) Kako da ovo ispravim i uključim računalo?
Bob


Dragi Bobe,

Čini se da je ovo vrlo ozbiljan problem. Evo zašto.

Kada se računalo uključuje (nakon pritiska dugmeta za uključivanje) ono brzinski pregledava sve neophodne komponente koje treba za početni rad. To je kao neki poziv određenim redom:

Procesor - ovdje
RAM - ovdje
čipovi - ovdje
hard drive - ovdje

Kada sve hardware komponente reportiraju da su prisutne i rade kako treba, sistem kopira datoteke koje treba za rad Windowsa sa hard drivea na RAM i tada možete početi koristiti računalo.

Činjenica da dobivate ovu poruku znači da ili nešto u procesu uključivanja računala nedostaje ili radi neispravno.

Ako je računalo novo i još pod garancijom, kontaktirajte proizvođača ili trgovinu gdje ste ga kupili. Nemojte sami zamjenjivati dijelove, ako je računalo još pod garancijom.

Ako je garancija istekla morat ćete sami otkiriti što je svemu ovome uzrok.

Prvo što možete pokušati jest da pokrenete računalo sa osnovnog CD-a ili DVD-a. Uz računalo ste sigurno dobili Windows disk, ili disk za oporavak koji ste sami kreirali prvi put nakon uključivanja računala. Stavite disk u drive i pokušajte ponovo pokrenuti računalo.

Ako opet dobijete onu poruku, možete zaključiti da je problem u matičnoj ploči. Pokušajte otvoriti kutiju, ponovo namjestiti RAM i sve kartice koje su prisutne. Samo ih izvadite i vratite na mjesto. Ponekad malo hrđe uzrokuje kvar u prolasku struje i čini ovaj problem.

Ako se poruka i opet pojavi, vjerojatno ćete morati kupiti novo računalo. Zamjena dijelova kao što su matična ploča ili procesor može koštati više nego posve novo računalo.

Ako imate informacije na hard driveu (dokumenti, slike, glazba, favorites, e-mail, itd.) odnesite računalo u lokalni servis i tehničara zamolite da za vas kopira te podatke na DVD.

Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^ (3)

Draga Computer Lady,

Imam problema sa Win7 nadogradnjom, pa sam morala ponovo instalirati operativni sustav.
Unijela sam sve svoje sokumente, ali za glazbu mi onemogućava unos. Da bi ih unijela u WMP, moram ručno promijeniti postavke za svaku pojedinačnu datoteku. Pokušala sam to sa cijelom mapom, ali ništa se ne mijenja. Ovdje nastaje problem, jer imam više od 150GB pjesama. Postoji li način da promijenim postavke svih datoteka samo jednim klikom?
Angie


Draga Angie,

U prošlosti sam uspješno mijenjala postavke svih datoteka odjednom. Pokušajte sa ovim...

1. U početku odaberite 10 vaših pjesama (ne mapu, samo datoteke). Klik na prvu datoteku, pa držite tipku Ctrl na tipkovnici i nastavite klikati još 9 puta.

2. Kad se odabrali te datoteke otpustite tipku Ctrl, pa desni klik na bilo koju odabranu datoteku. U izborniku koji se pojavi klik na "Properties".

3. Promijenite postavke koje morate, u vašem slučaju radi se o sigurnosti, pa klik na "OK" da se promjene spreme i zatvori prozor.

Sada provjerite jesu li se tih 10 datoteka promijenile. Ako jesu, ponovite proces sa još 10 datoteka.

Možete odabrati sve datoteke u mapi odjednom kombinacijom tipki Ctrl i A. Samo zapamtite da je A kratica od all=sve.
Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^ (4)

Draga Computer Lady,

Povremeno volim isprintati direktno sa web stranica (primjer: aktivnost na tekućem računu), a pokušala sam svaki trik koji znam da bi isprintano izgledalo što veće. Povećavala sam veličinu ekrana, ali kad se isprinta uvijek je sitno, jedva se može pročitati. Pokušala sam sa spremanjem slike ekrana u Word, povećavanjem veličine te stranice, pa printanjem. Bez obzira što učinila ne mogu povećati, čak ni sa opcijom na printeru "fit to page," koja bi većinom trebala povećati ono što se printa na veličinu lista.

Kako da uspijem povećati oblik isprisa, da mi bude kvalitetnije za čitanje?
Hvala vam za svu pomoć, Marianne


Draga Marianne,

Ovo je uobičajeno pitanje.

Počnimo objašnjenjem da je to i obično zabuna u radu.

Kada povećavate veličinu ekrana, time ne mijenjate veličinu stvarnog dokumenta. To vrijedi i za web stranice i za sliku u Wordu. Iz vašeg opisa rekla bih da povećavate veličinu slova na ekranu, ali ne u postavkama printera.

Dobra vijest je da postoji način da dobijete veličinu ispisa prema stvarnoj veličini u nekim programima.

Za surfanje webom ja koristim Google Chrome, a tu nema opcija za promjenu veličine ispisa. Vi niste rekli koji preglednik koristite, pa sam odlučila razgledati i navesti nekoliko opcija.

Otkrila sam da se veličina ispisa može mijenjati u Internet Explorer 7 i 8, te u Mozilla firefox. Samo morate koristiti okvir "Print Preview" za promjene.

Kada ste na stranici koju želite ispisati u Internet Explorer, klik na strelicu padajućeg izbornika desno od sličice printera, pa klik na "Print Preview..."

U prozoru Print preview, postoje dva padajuća izbornika, jedan je broj stranica koje ćete pregledavati, a drugi je veličina na kojoj želite da se ispisuje. Prva opcija je "Shrink to fit".

Klik na ovaj padajući izbornik, pa eksperimentirajte sa postavkama dok ne nađete one koje vam odgovaraju. One variraju od 30% originalne veličine do 200%.

Također možete promijeniti pogled na papir iz okomitog u vodoravni, pa provjerite hoće li vam tako ispis biri čitljiviji.

Jednom kad imate veličinu koju želite ispisati, klik na ikonu printera na lijevoj strani alatne trake i isprintajte stranice.

Ja sam ovom metodom isprintala nekoliko članaka sa moje stranice u zaista velikim slovima.

Nadam se da će vam ovo pomoći.
Elizabeth

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^ (5)

WordWeb 6.1 za Windows 2000/XP/Vista/Windows 7
besplatno*. Nije SpyWare. Nije AdWare. Nije virus. Radi off-line.
Website:
http://wordweb.info

Opis sa website-a:
"WORDWEB BESPLATNA* VERZIJA
WordWeb je engleski rječnik sa jednim klikom za Windows koji vam može potražiti riječi u gotovo svakom programu. Radi i off-line, a može potražiti odgovarajuće riječi na web stranicama kao što je Wikipedia."

Ja uvijek volim uz sebe imati dobar rječnik, zapravo, ono što najviše volim u mom Amazon kindle-u je mogućnost da provjerim svaku meni nepoznatu riječ u knjizi koju čitam.

Najnovija verzija 6 WordWeb-a daje mi mogućnosti i na računalu. Sve što trebate jest držati tipku Ctrl na tipkovnici, pa desni klik na riječ i definicija se pojavi u malom oblačiću na ekranu. Ovo je odličan program i volim ga koristiti.

Elizabeth

*WordWeb licenca za besplatnu verziju
"WordWeb besplatna verzija se može koristiti neograničeno samo za osobe koje poduznu dva komercijalna leta (ne dolazi u obzir let sa povratom) tijekom 12 mjeseci. Ljudi koji lete više od toga moraju kupiti Pro verziju ako ga žele koristiti nakon pokusa od 30 dana."

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^ (6)                     LIJEPI KOMENTARI OVOG TJEDNA:
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
Moje ime je: Debbie
Ja sam iz: Plano, Tx
Moja poruka: Hvala vam za sve korisne informacije u vašim newsletterima.

Moje ime je: Kleo
Ja sam iz: Redding, Calif
Moja poruka: Elisabeth, želim vas zamoliti da označite brojeve ispred naslova svakog članka – na početku newslettera - hyperlinkovima koji nas vode do tog članka u sredini newslettera. Pogledam popis članaka na vrhu – odaberem ono što me najviše zanima za čitanje – tada želim kliknuti na broj ispred naziva članka i prebaciti se direktno na njega. Hvala vam ako to učinite za nastrpljivu, ali opuštenu generaciju!

Draga Kleo,
imala sam nekoliko zahtjeva čitatelja da to učinim, ali budući da šaljem ovaj newsletter u Običnom tekstu (koji rješava mnoge probleme za moje čitatelje) dodavanje linkova jednostavno nije moguće.
Ako želite vidjeti popis članaka i kliknuti na link, krenite na rubriku "More Questions" na mojoj web stranici
www.asktcl.com i to možete raditi ondje.
Elizabeth


Moje ime je: Bonnie
Ja sam iz: Iowa
Moja poruka: odnedavno sam pretplatnik vašeg newslettera, pa sam samo navratila da vam kažem koliko uživam u njemu. Upravo sam kupila novi komp sa Windows7 i za sada je u redu. Sigurna sam da će mi vaš newsletter biti od pomoći, ipak. Imam 75 godina (fizički) i još učim!!!!
Hvala vam za sve!!!! Bonnie


Možete mi poslati komentare kad se upišete u Knjigu gostiju, ili na kraju članka koji ste pročitali. Samo otvorite:
http://www.asktcl.com i klik na link Guestbook
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^

Elizabeth Boston je vlasnica tvrtke za prodaju računala, servis, te konzultiranje u North Berwick, Maine. Ako imate kakvo pitanje vezano uz računala, pošaljite joj e-mail na questions@askTCL.com

Ako imate problem sa pretplatom ili ukidanjem pretplate pošaljite email na admin@stretcher.com i ljudsko biće pomoći će vam riješiti i taj problem.

Informacije o sponzorima dostupne su na
mailto:marketing@stretcher.com

Izdavač:
The Dollar Stretcher Inc.
gary@stretcher.com