16 srpnja 2010
8 jednostavnih pravila za uspješno pisanje bloga!
Složeni su redom po važnosti, a broj 1 je najvažniji.
1. Kreirajte dobar sadržaj koji će služiti kao ono što svi nazivaju 'mamcem za linkove'. To se može napraviti na više načina:
a) Tako što ćete reći nešto kontroverzno. To se može 'koristiti' samo nekoliko puta jer ubrzo postane dosadno. Time privlačite pažnju koju zaslužujete, a posebno je efektivno ako to naglasite u naslovu posta. Naravno, glavni sadržaj mora se održati prema očekivanjima onoga što naslov donosi.
b) Recite nešto korisno. Vaši čitatelji su živa bića i očekuju ugodnost, bilo da je to kroz čitanje zabavnog/kontroverznog članka, ili učenjem vrijedne lekcije. Možete razmišljati o tome kao ulaganju u buduća zadovoljstva. Npr. priprema. Ako je vaš blog tako koristan da se ostali ne mogu spriječiti da ga iskoriste – uspjeli ste. Oni će vam uzvratiti ohrabrujućim komentarom, glasovima ili čak linkom ako se slažu sa člankom.
c) Recite nešto inspirirajuće i POPRATITE PRIMJEROM. Ljudi ne žele čuti da 'nikada neće uspjeti'. Ljudi vole slušati priče o uspjehu i trebaju uzore. Moji uzori su John Chow i Darren Rowse. To ne znači da treba lagati ljudima o svojoj zaradi, ali morate biti preambiciozni i vjerovati u sebe.
Kao pravilo palca, budite specifični, originalni, uhvatite zalet i koristite ključne riječi u člancima zbog čega će vam Google uzvratiti osmijehom.
Često je korisno razmišljati o sadržaju na ovaj način:
Tisuće osoba pročitat će ono što pišete (tijekom vremena). Zamislite da svoj članak čitate pred svima njima naglas (ako ste stidljivi, onda iskorisitite stari trik u kojem ih sve zamišljate golima). Biste li bili ponosni na ono što ste rekli? Hoće li vam pljeskati? Naravno da biste pisali u pomalo drukčijem stolu ako bi čitali naglas, ali inače je ta analogija u redu.
Ono što postiže dobar sadržaj:
- osjećaj ponosa na svoj blog.
- podsjeća čitatelje da se vraćaju
- djeluje kao 'mamac za linkove' pri kreiranju povezanosti između blogova
- dobar je za reklamu (ključne riječi, linkovi i slično)
- povjerenje čitatelja.
Npr. dobar sadržaj kreira čitateljstvo.
2. Upišite svoju stranicu na velike tražilice kao što su Google, MSN, DMOZ. One su besplatne, ali im treba vremena da prihvate vašu stranicu, zato se upišite odmah na početku pisanja. (Posebno na DMOZ, jer tako je čekanje BESKONAČNO!). Koristi ovoga su očite, Google organički pruža rezultate potrage kao polovicu prometa na blogovima. Organički Google je također puno vjerojatniji da će imati oglase za razliku od Digg prometa koji je ‘treniran’ protiv toga.
3. Razmjenjujte linkove sa stranicama koje odgovaraju vašoj temi i imaju više povezanih linkova od vas. To je posebno važno u ranijim fazama pisanja, samo da biste pojačali svoj blog. To pomaže reklamiranju, prometu i svemu sličnom, jer svaki povezani link smatra se 'glasom pouzdanja' u očima tražilica.
4. Upišite svoj blog na sisteme rejtinga kao što su Technorati i Spicypage (kod nas Reci svima).
Koristi:
- korisno za vlastito znanje o brojevima povezanih linkova koje vaš blog ima.
- korisno za oglašavanje bloga, npr. daje vam mogućnost da izrazite rejting svog bloga.
- odlično za umreživanje. Ja sam koristio Technorati potragu za pronalazak blogova sa temom jednakom mojoj, ali malo popularnijih. Tada sam razgledao te blogove, naučio iz njih i zatražio razmjenu linkova. Spicypage je odlično mjesto za učiniti gotovo isto to, ali je puno manje. Napomena: sranice za društveno umrežavanje kao Mylot mogu se koristiti na sličan način za kreiranje online kontakta i promociju bloga.
5. Naplatite svoj blog pomoću oglasa. To mogu biti Google AdSense oglasi ili Text Link Ads među mnogima. Ljudi često učine pogrešku time što to postave prvo u očajničkoj nadi za nekoliko klikova. To je bez veze. Osim ako imate zaista dobru količinu kvalitetnog sadržaja vaš će blog biti gotovo neposjećena stranica (događa se sa AdSense-om) što će imati negativan efekt na promet.
6. Pridružite se kvalitetnim affiliate programima kao AGLOCO i Bestcashrewards. Oni će vam donijeti ekstra zaradu i dati još tema za pisanje bloga, iako o tim programima ne treba pisati baš prečesto.
7. Pošaljite svoje najbolje postove na direktorije članaka kao što su Digg, Go Articles i Isnare. Ne zaboravite ostaviti informacije o sebi i link na svoj blog gdje je dopušteno. Digg je malo drugačiji; on se fokusira na vijesti o tehnologiji, politici, poslovanju i igrama, pa nema smisla pregledati svoje postove i poslati im ono što ste napisali prije godinu dana.
8. Pošaljite svoju stranicu na direktorije vezane uz vašu temu ili male direktorije. To donosi promet direktno sa direktorija, te vam je pomoć pri reklamiranju na velikim tražilicama.
Ovo je bio nenormalno veliki post za mene. Ako ste došli do ovdje, onda sam uspio!
http://matt608.blogspot.com