17 prosinca 2019

Redukcijska dijeta


Što je redukcijska dijeta?
Pa, najbolje bi ju bilo opisati kao "prehrana u kojoj gotovo ništa nije zabranjeno, ali treba paziti na količine obroka".
Prije nekoliko godina, ja sam počela pisati blog "Ja na dijeti?" kada sam počela skidati kilograme. U osnovi, to je bilo zbog neminovnog popravljanja zdravlja - krvni tlak otišao mi je u nebesa - ali kad je uspjeh krenuo, shvaćala sam koliko me to zapravo veseli. Pa, sve do jednog trenutka, ali o tome ćemo na kraju.
Dakle, moja preporuka za ovu prehranu je definitivno njena osnova - pet MALIH (naglasak na količinski malih) obroka tijekom dana. Najlakše je to učiniti da počnete sa doručkom ubrzo nakon buđenja, te nastavite jesti svakih tri sata. Kod mene je to izgledalo ovako:
DORUČAK - oko 8 sati ujutro
MEĐUOBROK - približno u 11 sati
RUČAK - uvijek u 14 sati (2 sata poslijepodne)
MEĐUOBROK - približno u 17 sati (5 sati poslijepodne)
VEČERA - oko 20 h (8 sati navečer)
Ukoliko ostajete duže budni (recimo do ponoći), preporučujem vam još jedan sitni obrok u obliku voća ili čaše jogurta.
Što se tiče samih obroka, za početak vam preporučujem da si isprintate kopiju recepata iz knjižice koju sam ja dobila od moje doktorice prije početka ove prehrane. Post je na blogu ovdje. Važno je da kombinirate namirnice tako da bi obrok bio hranjiv, ali da pripazite na samu količinu koliko ćete pojesti. Dakle, pokušajte koristiti manji tanjur kako biste pojeli manju količinu od one na koju ste navikli, jer vjerujte mi - sigurno nećete biti u stanju u uobičajeni tanjur za ručak izgrabti manje hrane nego inače.
Poanta manje količine hrane jest u tome što ćete biti jednako siti pojedete li 1 šniclu ili dvije. Ali od dvije šnicle pojest ćete više kalorija, a cilj ove prehrane jest da jedete MANJE kalorija.
E, sad, na kraju vam želim istaknuti još nešto. Iako sam ja sa ovakvom prehranom postigla ogroman uspjeh - tijekom 15 mjeseci skinula sam 31 kg - na kraju sam došla do točke kada sam postala toliko jadna jer sam jela jako male količine hrane i većinom bila gladna. To je onaj najgori dio kod svake dijete o kojem nitko ne govori. Ne moram ni spominjati da sam s vremenom počela jesti "kao normalna osoba" i da su se kilogrami većim dijelom vratili. Ali sada sam jednostavno zadovoljna, jer sam zaključila da sve to mršavljenje nisam radila zato što me to zanimalo, niti sam to željela, već zato što sam MORALA. A to nikad nije dovoljno dobar razlog da se nečemu posvetite.
Toliko od mene danas, vidimo se slijedeći puta.