15 kolovoza 2010

Savjeti prilikom pečenja – 5 lekcija koje sam naučila u maminoj kuhinji



1. Dobro pečenje zahtijeva strpljenje. Ako pokušavate požuriti, nastat će nered. Dobarkolač, pita, keksi, lista se nastavlja i nastavlja, ne može se požuriti. Sve bi moglo biti polu-pečeno (da, doslovno) ili toliko loše da nije jestivo. Ljudi su skloni mrštenju kada im poslužite izgorene kekse. (Hey, ma barem sam pokušala.)

2. Ne morate uvijek pratiti recept. Počela sam učiti kuhati i peći po osjećaju i okusu više nego po praćenju recepta. Ako ne volite nešto što je navedeno u receptu, ali volite sve ostalo što postoji u receptu, odbacite ono što ne volite. Sklona sam dodavanju veće količine u recept onoga što volim (čokolada), a smanjivanju stvari koje ne volim (sve što nije čokolada). Poznata sam po dodavanju dvostruke količine čokoladnih komadića u recept za kekse, a tada posve smanjim količinu oraha. (Zaista, kome trebaju svi oni orasi koji ometaju okus dobrog čokoladnog keksa!)

3. Vrag se nalazi u detaljima. Sitnice kao što je dodavanje sastojaka pravim redom mogu učiniti veliku razliku. Naučila sam iz vrlo bolnog iskustva da stavljanje sastojaka pogrešnim redom može vrlo lako uništiti recept za kolač. Prašak za pecivo mora u tijesto ići prije nego ga stavite u pećnicu. (Tko bi rekao?)

4. Ne mora biti komplicirano da bi imalo dobar okus. Neki od najboljih recepata za kolače koje mi je mama predala imaju samo 5 sastojaka ili manje. Ako ste kao ja i nemate strpljenja kapati tisuće malih točkica na kolač da bi vaša glazura izgledala savršeno, lijepo je znati da se može kreirati nešto jednostavno što će imati još bolji okus. (Ima li tko recept za kapavu (da, to sam izmislila) glazuru? Preskočimo sve to, pa glazuru lijepo namažimo u jednom potezu preko cijelog kolača.)

5. Uvijek umiješajte malo ljubavi. Uvjerena sam da je to razlog što u trgovini kupljeni slatkiši nikada nemaju okus dobarkao oni pripremljeni kod kuće. Mašine ne znaju kako ubaciti taj poseban sastojak. Svi recepti za pečenje u samom minimumu trebaju barem jednu šalicu ljubavi da bi uopće ispali dobro.
Želim vam sretno pečenje sa puno ispečene ljubavi!